Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-13, 07:23   #455
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har en omvänd fråga, när det verkligen gäller i verkliga livet med riktiga pengar och stora summor. varför spelar inte riktiga spelare med lika sats (flat betting).
Som i detta fall, ett måste att skaffa sig en hygglig rulle för framtida spel och då alternativt använda sig av 2-6 metoden.

Har en kompis i Las Vegas som hitta ett defekt roulette hjul där visa nummer hade en bias (vissa nummer favoriserades pga defekten - en fysisk anledning/orsak) Han och hans team attackera hjulet och gjorde över två miljoner i vinst.

Tror du dom spela lika sats, trots dom hade en edge och positiv förväntan?
Nej, dom använde sig av en variant av Kelly Staking Plan.

Anledningen är att även om du har en edge och positiv förväntan så kommer utfallen resultera i fluktuationer eller kraftig varians i det lång loppet.
Och varför skulle man då spela lika sats och lämna tillbaks vinster som man kunde behållit med ett annat staking alternativ.

Kan även ta ett annat personligt och mer jordnära exempel.
Jag använder en Sport Betting Service vid sidan av mitt egna spelande.
Dom har riktiga erfarna Handicappers med bra ROI.
Låg plus ett tag och tyckte allt gick bra för att sedan erfara att jag låg minus på kontot.
Så nu står jag och stampar mellan plus minus noll och hoppas på att det ska vända snart.

I detta sammanhang kan jag förstå 2-6 metoden och att snabbt bygga en rulle.
Det är med ett visst risktagande, men allt spel handlar ju om att ha bra riskmanagement.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2017-12-13 klockan 07:48.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat