Rätt uppseendeväckande att 1 Han Herred är favorit i första tycker jag. Det är visserligen ett tunt och litet silverlopp men jag ser inte att han ska ta någon ledning där. Bara C-häst. Ledningen tar istället 8 MT Insider och därifrån ska han slås! Konstigt att han är så tappad på strecken.
Väldigt svårtippat i klass 2. De betrodda på framspår 3 och 7 ser ut att vara ganska snabba och okomplicerade i volten och har de bästa kuskarna, någon av dem sitter nog i ledningen och håller länge. 8 Banzai Merci väldigt bortglömd på 1%. Kan få en fin resa i tredje inner, sen om det löser sig kan det smälla så inihelvete!
Två chanslösa i guld men annars öppet. 8 Zenit Brick rätt favorit men väl stor på 40% kan jag tycka. Styrs han fram i dödens eller rentav blir släppt till ledningen tror jag inte han kan förlora, men det är väl inte helt troligt att han hamnar där.
Blir en matematisk gardering av 8 Månprinsen med 3 och 12. Det hela hänger väl på om Melander kör i tid eller inte, för han lär hamna sist och behöver styra på för att inte ge de övriga allt för stort handikapp. Det gör han bara ungefär varannan gång, vi får se hur det blir på lördag. Finns viss chans på superskräll, men då kostar det och jag låser på tre streck.
Ser bäst ut för 3 Twinkle Kronos här som bör få en fin position. Kanske rentav blir släppt till ledningen efter en bit? Utgång på den och roller bakom. Startsnabbe 5 All Knight är spelintressant och även 9 Un Dernier Rire som kan få en bra smygresa.
Båths stallform är fantastisk och jag hoppas och tror på repris med spets och slut av 1 Virunga. En liten chansning i ett lopp som annars är streckkrävande och har lite skrällkaraktär (3 år+ston).
Bankar på en spetssegrare i sista också, hoppas 4 Island Life tar sig till ledningen där. Det saknas motståndare som är snabba och kan tänka sig köra hårt från start förutom 8 National Prince möjligen. Favoriten 9 Araw Hoss är bästa hästen men bakspår, har varit struken för förkylning senast njaaaa. Går rätt ut på en spikvärd spetshäst istället!