Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-18, 17:55   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57035
Standard

V75 Umåker 25 dec


Istrav på V75 för första gången troligen när atgs V75 vinter burst körs på juldagen. Dagen innan den riktiga V75an med finalerna på Solvalla.

Genomgående medioker sportslig klass på denna V75a och att det är trav på isbana gör det väldigt lottobetonat då vad jag kan se det inte finns mycket att gå på för många hästar vad gäller istrav.

En kort genomgång bara. Spelar inte själv på istrav så kommer fokusera på V75 finalerna dagen efter mycket mer. Startlistorna dit släpps i morgon.

V75-1

Mest hästar som passat bättre i ett lunchlopp. De flesta hästarna helt meritlösa så kan inte tippa detta lopp i nuläget. Säger catch me wf som var tvåa på vinterbana näst sist på en 15 tid och körs av Norberg från bra spår.

V75-2

Jisses vilket uselt kallblodslopp. Ska detta vara V75, travets elitserie?
Säger Guldtopp som ser ut att ha gått bra på vinterbana två starter i rad i Boden.

V75-3

Många här som aldrig startat på vinterbana så hur dom ska funka med isbrodd kan man bara gissa. Jaguar Håleryd vann sist på isbana och fick bra spår.

V75-4

Anständig V75 klass på detta kallblodslopp. Lisa Mollyn har fyra raka vinster men aldrig startat på isbana vad jag kan se så går bara gissa hur det kommer funka. Hallsta Vinex gick bra och vann i fredags på isbana i Boden. Storsjarmören går ner i klass men inte så mycket att gå på vad gäller isbana.

V75-5

Zorro Swing tre raka vinster. Marvelous har V75 meriter vilket de flesta saknar i detta lopp men bäst barfota och aldrig gått med isbrodd vad jag kan se. Sahara Hotlady vann sist på isbana men det var sannerligen inget lopp av V75 klass.Laddy Laday två raka i Östersund.

V75-6

Tror Patricia Bishop vinner detta. Preparelopp i fredags och man pratade redan då om detta lopp. Trivs på isbana. Står 20m bättre till nu än i fredags mot Roger Nilssons megastjärna Raz M.

V75-7

Spontant ska väl Eva IH vinna detta. Från betrodd i breeders crown final mot landets bästa unghästar till ett norrlandslopp, men hur kommer det funka att gå från barfota till isbrodd och hur vässad är den nu? Roger America var grymt fin i fredags i Boden. Borde vara ännu bättre nu.


Sammanfattningsvis kanske den sämsta V75a som någonsin körts rent sportsligt och att det är istrav gör det mycket svårt att bedöma ett stort antal hästar i denna omgång. Spelsuget efter en travfri julafton gör nog att omsättningen ändå kan komma upp i 25-30 mkr kanske, men det är nog många som redan längtar till V75 finalerna dagen efter på Solvalla. Ska försöka skriva lite om dom i morgon. När det gället V75 på Bjerke dagen efter Solvallas V75a så får någon annan dra igång den slingan, för den V75an hoppat jag själv garanterat över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat