Inleder med spik på omgångens största favorit 5 Tudor Kronos som tacksamt nog inleder omgången istället för att avsluta den...
Här i andra känns det verkligen som en eller alla och kanske utgång är rätt melodi men jag litar på att Kaj fixar detta med 7 Maintainability då jag inte är särskilt imponerad av andrahandaren 2 Electrical som dessutom är ensam 3-åring i loppet.
Favoriten 12 Bigarrå känns sårbar från det knepiga spåret och jag kör en dubbel utgång på 4 M.T Luckyyouandme och favoriten med alla utom 6,8,10.
Var länge inne på att spika ÖK med favoriten 2 Villarica men fegar ut och dubblar med segervane kombinationen Kontio/Nurmos som har 3 Valsa Lavec till start.
Den andra utgången utgörs av omgångens mest sönderspelade häst 7 Silver Annie och formsökande 5 Pioneer Face som kan vara en s-o-s vinnare alternativt ifrån vinnarhålet. Bakom målar jag på alla utom 3 och tycker mig ha hittat två inte helt otänkbara skrällar till under 1% !!!
2 Equine AM klar förstahäst men strecken därefter, 7 Leka känns dock intressant , får ingen skrällkänsla och nöjer mig tre streck och 8 Vedalia åker med mest på grund av ÖK.
Tror mest på andrahandaren 10 Dixi Sisu men tillägg och inga duvungar emot gör att jag målar på och håller en extra tumme för 4 Dealwithakiss
Omgångens tveklöst bästa drag hittas i avslutningen där 6 Cocktail Chip fortfarande står i under 9%...trots att den slog favoriten senast! Jobbigt att sitta med spik i sista men då jag kör ganska favoritbetonat så behövs det ju lite värdeboost!
Lycka Till med liret!
V86-1: 5 Tudor Kronos
V86-2: 7 Maintainability
V86-3: U: 4, 12 / 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12
V86-4: 2, 3
V86-5: U: 5, 7 / 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
V86-6: 2, 7, 8
V86-7: 4, 6, 7, 8, 9, 10
V86-8: 6 Coktail Chip
252 kr, krav 1 Utgång
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|