Mina tankar börjar klarna, men det finns några frågetecken fortsatt:
1
Feji bara vinner och travar som ett lås. MEN...
-Han blir MEGA-favorit på detta!
-Det var bara några få starter sedan han hade stått på start i ett sånt här lopp
-Han har bara två nollor på fjorton starter och resten segrar. De två nollorna kom i lopp med 100k i första pris precis som det här.
-Är tillsammans med ett par andra yngst i fältet och med ett undantag är det den med råge minst rutinerade hästen (14 starter och tredje minst rutinerade har 25 starter gjorda).
Det stora som talar för är ju såklart raden och att motståndet ärligt talat inte är det värsta. Jag kommer nog dubbla med Talapoin som funkat bra i nya regin. Lyckas bara Jepson få iväg den felfritt tror jag den stånkar på bra där framme, verkar vara en sån typ som funkar bra med att dra på där framme, gärna med ökande fart under loppet. Vilket är enda vettiga sättet att slå en storfavorit på tillägg.
2
Här har jag streckat alla utom 9 och jag letar utgång fortfarande. Just nu ser det ut som att 8 är det bästa ekipaget att luta sig emot. Kusk och tränare med respekt och startsnabb i ett lopp där det inte finns många raketer.
3
Köper inte alls Cocktail Fortuna som storfavorit, tänkte inte ens ta med den faktiskt efter att ha kollat igenom arkivet. Motståndet är tunt men jag tror helt enkelt inte att den är bättre än andrahandarna. Inte speciellt snabb ut heller. Det är riktiga skitlopp den gått ut i de senaste två efter regibytet och vid senaste segern före det på Bergen var det sesam öppna dig (ingen värdemätare).
4
Cash Valley trodde jag ganska lite på senast på V75, det luktade vingel. Gjorde dock ett riktigt bra lopp! Spikar nu, han är bäst och har bra läge. Kan till och med bli ledning, det finns inga raketer utanför och han öppnar hyggligt.
5
Hoppar nog bara över 8 här, streckar resten. Utgång lutar åt Miss Montechristo som ser ut att vara den troliga ledaren i förstaläget. Baja Rosa spikade jag sist. Nu skor, men också bättre kusk. Kan mycket väl vinna från dödens eller ledning här. Men osäkerhetsfaktor det där med skor, det är utan den varit sådär toppbra nu på slutet.
6
1,4,6,7 har jag här nu. Favoriten hade jag inte tänkt ha med förrän jag sett att alla streckar den, får kanske komma med på nåder. 1% på Westline? Drog in nästan 40k i första felfria starten för Broberg, något som ingen tidigare tränare lyckats med. Tilläggen står otroligt dåligt till här, och speciellt favoriten som dessutom sitter på bakspår.
7
Ganska dåligt lopp för klassen. Har 3,5,8 streckade nu men frågan är om det inte räcker med 3,5. Vinnarhästar med namnkunniga tränare, kuskar och bra lägen. Ingen som sticker ut som ska kunna slå såna med sämre löpningar. Blir att gå kort hursomhelst.