Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-31, 08:45   #1239
bollen32
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av m4x Visa inlägg
Tack! Ja det gäller verkligen vara lite på framkanten om man ska lira i någon annans identitet.

Hur hårt är det med IP-adresser egentligen? Funkar det att blanda mellan jobbet och hemma? Jag har ju möjlighet att slösurfa i bakgrunden på jobbet så mycket kan man ju göra där på dagarna. Sen så reser jag också en hel del inom Europa..så det blir en hel del ip adresser man kommer logga in på. Nu är det konton knutna till mig men det ska väl inte vara några problem. Eller?
Har personligen råkat klanta mig två gånger och loggat in på konton där jag använt min "riktiga" IP-adress tidigare, och det blev inga repressalier då trots att jag tog ut pengar. Men det står somsagt i villkoren, så jag skulle undvika det de längsta eftersom det är så lätt att undvika. Skaffa en USB-sticka eller dela wifi från mobilen. Skulle tro att IP-kontroll först blir aktuellt när spelbolagen redan misstänker någon typ av fuffens, men bättre att vara på säkra sidan. Konton knutna till dig är väl mindre problem, men i vissa villkor står det typ "delade IP-adress (exempelvis bibliotek, universitet)" så dom åsyftar även såna platser. Har någon på jobbet tagit en bonus och du spelar på samma IP kan dom ju låsa kontot, men skulle gissa att dom inte gör det.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat