Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-01, 21:08   #1243
m4x
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 35
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Vinner du på Smarkets är det klart, ja.

Hur omsättningen räknas beror på bolaget. De flesta räknar att alla pengar omsätter bonusen och då har du i ditt exempel omsatt 2000. Däremot finns vissa som endast räknar bonuspengarna som omsättning och där du dessutom spelar för dina insatta pengar först, så för att kunna omsätta bonusen måste du antingen förlora insättningen eller binda upp den på ett spel längre fram i tiden.
Då antar jag att detta står specifikt i villkoren. För de bonusar jag kikat lite på nämner inget om att det enbart bonuspengar som räknas.

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Yes, du har förstått rätt. En grundregel är att du måste täcka alla utfall på marknaden som du beskrivit, och att inte förvirra sig i hcp-spelen men det kommer med tiden. Jag la själv ett par bets fel i början, spelade hcp på samma lag på båda sidor osv. Dubbelkolla alltid noga och håll dig i början till de stora ligorna, de oddsen är mer stabila och sjunker sällan på ett par minuter som odds på mindre ligor gör. Dubbelkolla så du har täckning för dina motodds innan du lägger bets på bonussidan, både med limits för spelet och saldo på kontot. Låt inte odds gå till delvis granskning (dvs få exempelvis halva summan godkänd och halva till granskning), oddset på din marketsida kan hinna sjunka och på vissa sidor kan det ta upp till 20 minuter innan man vet om man fick igenom spelet. Och läs villkoren noga, de flesta sidor har faira villkor men finns en del som har lite lur med 50% maxbet osv.
Jag kommer hålla mig enbart till match odds i början så jag blir varm i kläderna. Hur fungerar det här med granskning, är det något man blir informerad innan man lägger sitt bet? Vad syftar du på när du skriver "50% maxbet"?

En annan fråga ang. smarkets, under varje odds så finns en klumpsumma med pengar. Är det för den max summan man kan köpa de oddset vid det tillfället?
m4x är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat