Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-05, 15:55   #82
Serj
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Uppdatering: Jag kommer inte att spela något på slutspelet i NFL och jag behöver er hjälp med att lösa en knepig fråga.

Om man vill gå tillbaka till sida 3 av den här tråden så kanske ni minns att jag gjorde lite ändringar av modellen med fem veckor kvar på säsongen, eftersom jag just då inte var helt nöjd med resultatet. Jag har nu sammanställt spelen för de fem veckorna och resultatet presenteras nedan.

Original

Nivå 1 11-13
Nivå 2 12-6
Nivå 3 6-3
Nivå 4 4-7

Reviderad
Nivå 1 11-11
Nivå 2 6-8
Nivå 3 3-4
Nivå 4 13-7

Här finns nu ett stort problem: även om det är ett väldigt litet sample så ser ni att Original-modellen sparkar stjärt på Nivå 2 & 3 men går med förlust på Nivå 4, medan den Reviderade modellen har ett jättebra resultat på Nivå 4 men faktiskt går minus i övrigt.

Som sagt, det här är ett jättelitet urval men jag blir helt ställd inför hur jag ska göra inför nästa säsong; vilken modell är bäst?
Med tio olika faktorer är det ett alldeles för stort jobb att manuellt försöka bryta ned dem var för sig för att undersöka ifall det är någon enskild faktor i den Reviderade modellen som borde strykas.

Detta är anledningen till att jag inte kommer spela något under slutspelet, mer än nån tv-peng, och jag behöver nu lite råd om hur jag ska gå vidare.

Ordet är fritt!
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat