Spel 5.1
Årets första förlust dag igår då, men sådant kommer alltid med jämna mellan rum. Vi fortsätter!
Dagens spel:
Egna spel
1.NCAAB
Drexel Dragons - Charleston Cougars: Charleston -6.5
Odds: 1.92 (ComeOn) Kl 01:00
Jag väljer Charleston i nattens NCAAB match, främst då jag tycker att man är det mycket bättre laget och det bästa laget i CAA.
Charleston är också ett mycket bra bortalag, man är t.ex 3-1 SU mot väldigt bra lag. När det rullar på för detta lag så brukar det rulla på ordentligt, man är 3-0 ATS på de tre senaste och man är helt och hållet skadefria.
Drexel däremot är just nu ute och cyklar på landsbygden, man har förlorat 4 av de 5 senaste mot jämstarka lag, och även fast man är snäppet bättre hemma har man fortfarande en lång väg att gå.
Jag har svårt att se Drexel hålla jämna steg med Charleston.
2.NBA
LA Lakers - Charlotte Hornets: Charlotte -2.5
Odds: 1.94 (Unibet) Kl 04:30
Charlotte Hornets blir mitt andra spel för dagen. Hornets har på senare tid börjat piggna till, och man spelar allt bättre, och man har börjat vinna mer matcher. Hornets Dwight Howard har sett lysande ut på sistone, t.ex 29.12 slog man Warriors med 111-100 och där var Howard enastående.
Vidare förlorade Hornets mot Clippers, men bortsett från det var man också nära att slå Celtics, man vann mot Bucks och mot NY Knicks med 19 poäng. Hornets har väl inte varit super i år, men man är just nu på uppgång.
Howard vill säkerligen slå sitt forna lag Lakers inatt, som lider av två skador just nu, Lonzo Ball och Brook Lopez är båda frågetecken inför nattens match. Med Hornets solida försvarsspel och deras troliga höga motivation inatt tror jag Hornets blir för svåra för Lakers här. Lakers är inte bra just nu, endast 1-5 ATS på de senaste 6.
Speltjänsten
1.NBA
Dallas Mavericks - Chicago Bulls: över 212.5
Odds: 1.91 (Unibet) Kl 02:30
Det var allt för idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2018-01-05 klockan 18:00.
|