Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-05, 22:47   #44
andytoothstone

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 1098

SVS andytoothstone amatör
Stats: 10 - 12 - 0
ROI: 90.23%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Nytt år och gör en liten förändring i hur jag bygger upp systemet utifrån statistiken i vårt bolag. Prövade några gånger förra året att spela några lopp utifrån spelvärde för att kunna täcka upp garderingsloppen lite bättre. Det blev visserligen ingen succe dessa gånger men de gånger jag vunnit pengar tidigare år har det just varit när jag spelat på detta sätt. Vi får se hur det går men jag hoppas ni är med mig även i framtiden. Den här veckan kommer avd 6 vara ett sådant lopp. Systemet är just nu 1890 kr och 19 andelar med 12 andelar sålda.

Avd 1: Stolopp blandad klass 2640 V 2 tillägg.
Sådana här lopp med starka favoriter brukar storfavoriten 15 ha mkt stor chans. Annars är det jämnt, men tilläggshästar har flera gånger större chans än de på start, även som skrällar. Vi garderar kraftigt och hoppas på storskräll.

Avd 2: Klass II 2140 A.
I lopp med så svaga favoriter som detta vinns loppen av rank 1-3 75%, vi tar med 1-2 då spår 9 bara vinns av 2%

Avd 3: Guld 2140 A
5 Zenit Brick är berättigad storfavorit, guld är bästa loppet att spika i och spåret är bra för favoriter (däremot inte bra för ickefavoriter), ser bara 3 digital ink emot.

Avd 4: Kall 2640 V 2 tillägg.
15 Odin Tabac är berättigad favorit men har långt fram. Favoriter med 2 tillägg vinner 33% av loppen. Statistiken i min bibel är lite missvisande och motsägelsefull men tar med 9 hästar totalt.

Avd 5: Silver 2640 A
Vårt sparlopp, omgångens största favorit garderar vi med bakspåret 10 Lincoln Lawyer som övertygat. Hade egentligen velat gå ner till rank 6 här för att vara safe men har inte råd.

Avd 6: Brons 2140 V
Omgångens spelvärdelopp (och nyckel till framgång?) 3 Persos Smokie är favorit, spår 3 är uselt och vinns totalt bara av 4% av loppen. Spår 1 vinns av 18% av hästarna, här har vi Mika Forss som jag gillar som säger att hästen är gynnad av volt, och har bra form. Spår 12 vinns "bara" av 7% men hästen står kvar i klassen.

Avd 7:Klass I 1640 A
I lopp med svaga favoriter måste man gå ner lite i ranken. Vi får med 1-4 samt rensaren 2 Andreas Boy (bra namn!). Spår 2,4 och 5 är riktigt bra spår som tillsammans vinner 45% av loppen.

Välkomna!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/98B5-NBC9-32030
andytoothstone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat