Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-06, 12:12   #35
eveton

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4556
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson.
Definitivt ett minus för favoriten i avd.4, alltså.

Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat