Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-07, 18:49   #49
Harletun
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Får ta o försvara Lazlo för första gången i mitt liv. Står klart o tydligt i mailet man får, att man ska ropa till när man skickat. Vilket låter vettigt, enklare tillvägagångssätt än att Lazlo ska kolla sin bank varje dag efter vem som skickat.

Han ska inte ropa till när din deg är skickad, utan du ska ropa när du skickat degen. På så sätt får du automagiskt reda på om det kommit fram eller inte (=

Verkar inte vara alltför många som bryr sig ändå, så verkar som ni får lösa det här på egen hand.


Får hålla med om att det var klumpigt skrivet och som en attack mot Lazlo som om det vore hans fel vilket jag får be om ursäkt för. Det var direkt när jag såg inlägget och blev väldigt chockad.

Främst i mitt andra inlägg ville jag också få fram min sida om att det inte handlade om att jag fått 5-10 mail från Lazlo där han ber mig om pengarna utan att vi pratade om detta i början, i september, och sedan inte mer. Självklart ligger ansvaret på mig men samtidigt har jag också utgått från att allt varit löst, ändå något som hade kunnat setts över sedan september.




Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Hej,

Lite fler inlägg sedan jag sist kollade. Tråkigt då att det handlade om det ämne som alltid verkar framkalla problem och tråkigheter...pengar.

Att ha en insats i fantasy är betydligt roligare men det innebär också ibland problem då pengar får folk att bli giriga, "ljuga" och bli en annan person helt enkelt. Varför förstår jag inte riktigt, alla vet förutsättningar, alla vet vad gambling är och vad det innebär.

Att det var Harletun är lite extra tråkigt då vi hade extremt roliga duster i ligorna och i Sharp 3 så stångades vi rejält i finalen.

För mig är det faktiskt inte så svårt.

Man ger Adam en absolut sista chans, betala in insatsen inom 1dag eller något sådant. Gör han inte detta så är han portad från ligorna i ett tag framöver och pengarna går vidare till next in line, så som det blir när en dopad blir påkommen etc.

Tycker inte vi behöver krångla till det mer. Man ska ha betalt insats för att få ta del av potten, inget annat är rättvist.

Vet inte om jag tolkar inläggen fel men hoppas inte det diskuteras att ge Harletun en del av potten utan att han betalar? För att han ska få ta del av potten så måste han självklart betala omgående.

Adam är en väldigt bra fantasy spelare och en kille jag absolut vill möta mer i framtiden. Jag hoppas därför allt löser sig och man får stångas med han även detta året. Jag har haft bra dialoger med Adam och inte uppfattat honom som en "smitare" eller oärlig person. Jag tror och hoppas att han är extremt ångerfull och vill lösa detta på ett smidigt sätt.

Ha det bra alla!

MVH / MoTM


Tack MotM.

Alltså, självfallet kan jag betala in om det är själva principen du tänker på.
Det ändrar ju inte det faktum om misstaget i sig men självfallet gör jag detta om det är något som du ser som en lösning på "problemet".


Som sagt, jag hoppas folk inser att det är ett otroligt ärligt misstag. Sharps är de ända ligorna jag hittat folk som vill spela för mer än ett par hundra lappar och skulle inte vilja riskera att bli utkastad, vi säger i ett scenario där jag inte hade vunnit pengar och det varit en fråga om jag skulle betala in eller ej så hade jag ju självfallet betalat in.

Sen spelar detta iof ingen roll men är ju rätt öppen med mitt namn som jag typ är ensam i världen om så känns också väldigt dumt att försöka sig på något sånt medans man visar vem man är.
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat