Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-07, 20:09   #52
mequei
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Äh, så här känner jag:

Lazlo skriver "betalat" på alla som betalat i respektive liga. Är allas ansvar att kolla om ens betalning är ok, det känns naturligt. Harletun borde varit noggrannare på att kolla om betalningarna var ok.

Harletun har inte betalat och hur olyckligt det än är så borde han därför inte få dela på kakan (dock helt otroligt att INGEN på forumet uppmärksammat detta), MEN i min värld kan jag inte låta det ske. Jag litar på Harletun, jag tror inte han medvetet gjort detta, jag tror att han spelat med tron om att han har betalat och att allt är ok. Till nästa år tycker jag vi ALLA hjälps åt och trippelkollar detta (Lazlo redovisar ju som sagt på forumet vilka som betalat) INNAN draften.

Jag kan ha fel, jag draftade ju Mike Evans med sjätte valet i High Stakes, MEN det är vad jag tror och vad jag kommer att agera efter.

I liga 3 där jag är inblandad kommer följande att ske: tilldöms jag Harletuns pengar kommer jag att skänka dom till honom, jag tycker att han har förtjänat dom. Det är inte mina pengar och jag vill inte ha dom. Jag tror att Harletun har handlat i god tro och han har genomfört årets fantasy på ett imponerande sätt, det viktigaste för mig är att vi lär oss av detta till nästa år och att dessa fantastiska fantasyligor fortsätter.

Som sagt, jag kanske inte har rätt, men jag vill kunna se mig själv i spegeln också.

@Lazlo: du har i princip rätt, har man inte betalat borde man inte få prispengar heller. Har man dessutom fått många påminnelser så måste man bara fixa det. Jag tycker dock att detta borde uppdagats mycket tidigare, senast innan week 1. Jag lägger inte skulden på dig för detta, ens eget ansvar att kolla att betalningen är ok och vi andra hade också kunnat dubbelkolla din lista. MEN nu upptäcktes detta efter säsongens slut och då känns det grymt.


Det var mina ord, tar gärna feedback på detta, men hoppas ni respekterar mitt beslut om att skänka ev pengar till Harletun.

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat