Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-09, 12:28   #56
Harletun
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det känns väldigt tråkigt och konstigt att jag får skulden för Harletuns slarv och misstag.

Att det kommer från SH förvånar mig dock inte alls då inget annat hade varit att vänta eftersom vad som än sker så hittar han ett sätt att se det negativa med det hela och allra helst lägga skulden på mig. Men alla kan inte gilla alla och det är inga konstigheter med det. Mitt förslag till dig är att du nästa säsong söker dig till en liga/ligor med en LM vars beslutsfattande faller mer inom ramarna vad du anser är korrekt. För vi vill verkligen inte riskera att du för andra gången i ditt liv skulle behöva försvara mig.

Angående hela soppan med Harletun så kanske ni alla minns vilket extremt krångel det var med denna personen inför denna säsongen, jag kommer iaf ihåg det mycket väl vilket givetvis påverkar min känsla till att betala ut pengar till honom i det här skedet. Det blir ju inte heller bättre när han initialt försöker lägga någon sorts skuld i det hela på mig.

21 juni öppnades anmälan för säsongen och vi var många som anmälde oss direkt, inklusive Harletun som självfallet skulle vara med igen. Sedan blev det tyvärr väldigt tyst från honom en väldigt lång tid.

Jag försökte i vanlig ordning att forma ligorna efter allas önskemål men att få någon respons från Harletun gick inte.

Den 9 augusti skickades betalningsinformationen ut till samtliga deltagare som anmält sitt intresse, så även Harletun såklart och här kom alltså första påminnelsen angående betalning.

Fortfarande inte ett ljud från Harletun som sagt att han "självfallet" skulle vara med igen.

När vi närmar oss deadline för betalning så behövde vi såklart ta ett beslut angående Harletun eftersom vi inte hört något alls på 2 månader. Jag som admin på sharps kunde ta reda på hans mailadress och skickar därför iväg ett mail som lyder enligt följande:



Där är andra påminnelsen utskickad och ingen annan behövde ens två för att lösa inbetalningen.

Som tur är för både vår och Harletuns del så kommer det ett svar på mailet, dock först 33 timmar senare och sent på kvällen efter, vilket gjorde att deadline för betalning egentligen redan var passerad med nästan 1 dygn och om man är hård så kunde man sagt att det redan var kört då. Jag tycker inte det finns någon anledning att vara hård utan det är väl roligare om alla får vara med i så många ligor man vill i den mån det är möjligt. När det sedan är lite halvsvårt att lösa hela pusslet så underlättade det ju också för min/vår del om Harletun tog sina platser så vi inte behövde jaga ersättare.

I svaret så bekräftade Harletun sitt intresse och ursäktade sin inaktivitet på slutet på grund av en lång resa vilket också innebar att han inte skulle kunna betala insatsen förrän han kommer hem 2 veckor senare, vilket skulle vara den 29 augusti.



Inga konstigheter, är man ute och reser så är det klart att man kanske inte kollar in på sharps varje dag. Lite konstigt att man inte kan höra av sig alls på 2 månader när det stundar NFL fantasy som man är väligt intresserad av, kan iaf jag tycka. Givetvis så väljer jag återigen att vara "snäll" och tack vare lång och trogen tjänst för Harletun så kan han såklart på grund av dessa speciella omständigheter betala sin insats när han kommit hem 29 augusti vilket ändå skulle bli INNAN draft vilket är det viktiga enligt mig.

Efter lite mailande fram och tillbaka mellan oss där jag talar om hur formeringen av ligorna blivit så fanns det ett litet missnöje att ligorna inte riktigt blev som Harletun hade önskat men det är såklart svårt att uppfylla hans önskemål när han inte hört av sig på 2 månader och det kan han köpa.

Vi närmar oss draft och det lyser rött i fantasylobbyn eftersom alla lagen är inte fyllda ännu vilket innebär att vi inte kan drafta, det är Harletun som saknas varpå jag återigen skickar mail till honom och efterfrågar mailadress (som jag redan frågat alla om via trådarna här på forumet kring ligorna).

1 september skickas följande:



Tyvärr inget svar och jag får den 3 september skicka igen:



I det här skedet ligger alltså 2 ligor och 20 andra lags öde i händerna på att Harletun den här gången ska svara på mailet så att vi kan få till ligorna.

Jag litade på att Harletun skulle göra som han sagt och delta i 2 ligor men det är klart att man blev lite "orolig" med mindre än 24 timmar kvar till draft.

Angående betalningen så utgick jag ifrån att han löste den som han sa, dvs när han kom hem från sin resa den 29 augusti. Jag hade ju inte hört något annat och om det mot förmodan inte skulle bli som han sa så bör han väl höra av sig och meddela detta.

Det var också betydligt mer fokus från min sida på att få till ligorna i detta skedet eftersom annars så blir väldigt många missnöjda, inklusive jag själv, om det bara skulle bli 1 liga, den som Harletun inte skulle delta i. För att ens få till ligorna behövde vi ju få in Harletun i dom när det bara var 1 dag kvar till draft.

Ännu en gång "tur" då Harletun tillslut svarar och återigen ursäktar sin inaktivitet och att han råkat missa mailet helt.

Han är också intresserad av att överlåta sin plats i liga 3 (2 dagar innan draft) till någon "redlab" som sent omsider visat lite intresse för att vara med. Detta eftersom formeringen av lineups i den ligan blev lite annorlunda så det passade inte hans "rankings".

"redlab" ville tillslut inte och inbjudan skickas ut till Harletun varpå han går med i ligorna och samtliga 3 drafter kan genomföras enligt plan och alla är nog ganska nöjda och glada.

Så tillslut ska Harletun iaf vara med och drafta i 2 ligor men någon betalning verkar han inte alls tänka på, trots att vi samtliga gånger tidigare ALLTID spelat om pengar. Känns ju lite konstigt kan jag tycka.

Säsongen startar den 7 september med 1 match och sedan inför säsongens första NFL Sunday så vill jag såklart kolla så allt är i sin ordning med ligorna. Kollar igenom att alla insatser kommit ännu en gång och märker då till min förvåning att Harletun inte alls skickat några pengar som han sagt att han skulle göra.

Då skickar jag iväg den tredje påminnelsen om betalning till Harletun vilket han så fint illustrerade med sin printscreen: https://prnt.sc/hwylgu

Kan helt klart erkänna att jag började bli lite trött på att tjata på Harletun vid det här laget men detta är ju givetvis bara min personliga känsla efter hur turerna varit.

lite smågnäll om att ligorna inte blev som han önskat trots att han inte sagt något på 2 månader
svårt att ens få in han i ligorna trots bara 1 dag kvar till draft
utebliven betalning
inte gjort som han sagt
sugen att överlåta sin plats kort innan draft pga ligaformatet inte passade rankings
osv osv

När svaret återigen blev i stil med dom tidigare "oj ursäkta jag hade missat det" samt en frågan om att swisha trots att jag redan har erbjudit flera enkla betalningslösningar så kändes det som att det fick räcka med krånglet för min del. Hade swish funkat så hade jag erbjudit det direkt såklart.

I det här skedet bestämde jag mig för att återigen räkna med att Harletun skulle göra som han sagt och fixa betalningen, kanske aningen naivt av mig då han bevisligen inte alls kunde göra som han säger tidigare.

Valmöjligheterna just då var inte så enkla, man kunde avbryta ligorna helt för att Harletun inte betalat men varför förstöra för 20 andra lag för att 1 inte kan sköta sig? Det hade också blivit stort missnöje hos folk som kände sig lyckats bra i draft t.ex. så detta kändes inte som ett bra alternativ enligt mig.

Skulle betalningen ändå inte komma denna gången heller så tänkte jag att han blir utan pengar om han kommer på prisplats helt enkelt och sen så lämnade jag detta bakom mig och hoppades att Harletun skulle göra rätt för sig efter många om och men.



För min del så vill jag helst av allt ha lag i ligorna som är aktiva och "kämpar" hela vägen för då blir det mer rättvist och rätt lag vinner istället för att hälften av lagen slutar spela efter 5 veckor och förstör hela spelet för alla andra. Sen är egentligen insatsen bara en rolig krydda till det hela. Insatsen hjälper dock till rejält att hålla aktiviteten uppe då det alltid dör ut i ligor där man inte spelar om pengar. Inte ens ligor med insats lyckas ha lag som kör hela vägen vilket är tråkigt.

Således så hade det varit väldigt vanskligt av mig att säga i t.ex. vecka 6 sagt att någon inte kan få några prispengar pga utebliven insats eftersom det kunde förstöra för många andra om personen beslutade sig för att sluta spela i det skedet när man inte längre kan vinna prispengar. Laget kanske vinner i början och "förstör" för lag genom att slå dom men sedan slutar den spela när beskedet om att man inte kan få pris kommer vilket kanske innebär att laget lägger sig resten av säsongen vilket också det förstör.



Nu när säsongen är slut så visar det sig att Harletun inte betalat ändå och jag blir såklart tvingad att lyfta frågan här i tråden.

Problem uppstår alltid på ett eller annat sätt och det gäller bara att lösa dom på bästa möjliga sätt när det väl blir konstigheter.

Givetvis hade saker och ting kunnat gjorts annorlunda men nu blev det så här tyvärr och varför det blev så kan väl bara Harletun svara på.

Jag kan helt klart hålla med om att jag borde varit mer tydlig gentemot er andra angående att Harletuns betalning dröjde lite, så det ber jag om ursäkt för, men jag kände att jag inte ville göra en höna av en fjäder och jag utgick ju givetvis från att Harletun skulle lösa det hela. Sedan känns det lite taskigt att hänga ut någon som det hade blivit om jag meddelat er alla att han inte skött sig som han borde.

Jag vet inte heller om ett inlägg med "Harletun kommer betala sin insats 29 augusti" hade löst problemet eftersom det står faktiskt redan på 2 ställen att han inte betalat, i första posterna där allas betalningar bekräftas för respektive liga men ingen har reagerat på det. Hade jag skrivit ett inlägg med information att hans betalning skulle dröja till den 29 augusti så hade väl ni alla utgått ifrån att han skulle göra som han sagt, precis som jag utgick ifrån och ingen hade knappast grävt mer i det.

Sedan påminde jag ju honom igen den 9:e september utan att inte den gången heller lyckas och ingen av er hade nog grävt mer i den saken. Ingen, förutom kanske SH, hade önskat att ligorna skulle avbrutits i detta skedet. Personligen så kör jag hellre en liga med 11 betalande och 1 icke betalande bara den som inte betalat gör sitt bästa för att vinna.

Förstår inte heller hur det kan ses som ett problem att ett icke betalande lag vann mot en själv och kanske gick till slutspel istället för ens egna lag då man bör väl önska att alla lag går för fullt oavsett om det är betalande eller inte, så känner jag iaf. Ett icke betalande lags prestation är inte mindre än ett betalande, utan förlorar man mot ett bättre lag med fair play så kvittar det om det är betalande enligt mig.

Vinner ett icke betalande lag så flyttas ju bara prispengarna vidare och oavsett om Harletun skulle ha prispengar eller inte så fanns det prispengar att hämta för vinnarna av "bronsmatchen" så alla lag borde gått för fullt hela vägen och kan inte skylla på detta.

Sedan så kändes det både enklare och smidigare om detta var en grej som vi löste oss emellan, kanske främst för Harletuns skull eftersom han fick en form av specialbehandling gällande sin betalning på grund av "lång och trogen tjänst" trots att han krånglade en hel del och det hade kunnat vara lite pinsamt att som sagt hänga ut honom för detta kan jag tycka.

Jag hade ju kunnat tjata några vändor till på Harletun så kanske det hade löst sig tillslut men på grund av allt krångel så kom jag helt enkelt till en punkt där jag inte orkade lägga någon mer energi på det hela. Alla ligorna var igång och det kändes inte aktuellt att avbryta dom. Jag ville ha roligt och fokusera på spelet och matcherna istället för att fortsätta krångla med detta. Harletun fick en sista påminnelse och löste det sig inte då så ansåg jag helt enkelt att han kunde få stå sitt kast och bli utan pengar om han hamnade på prisplats i slutet av säsongen.


Får också ursäkta mig till Harletun då det eviga krånglandet kring ditt deltagande i årets fantasy gjorde att jag uppskattade tjatandet kring just betalningen till mer än det kanske var eftersom det var tjat om så mycket annat också. Dock så menade jag på att du hade 5-10 chanser att lösa betalningen vilket också det kanske är felaktigt då du väl egentligen hade över 100 chanser på dig eftersom du till skillnad från alla andra hade hela säsongen på dig att lösa det. Men har man glömt det hela så spelar det ju ingen roll om man får 4 miljarder år eller 4 sekunder på sig, glömt är ju glömt men du fick faktiskt flera påminnelser och all, verkligen all skuld ligger helt på dig.

Jag tycker rent ut sagt att det är pinsamt att du ens har mage att försöka lägga nån skuld på mig när du själv borde veta med dig vilket stort krångel du ändå ställde till med inför denna säsongen med diverse dröjsmål och inaktivitet. Jag som faktiskt gjort väldigt mycket mer än jag borde behöva för att lösa allting åt dig och alla andra i dessa ligorna. Så även om du försöker spela oskyldig och ovetande nu så köper inte jag det helt och fullt ut faktiskt.

En eloge att du försöker rädda upp det hela senare och tar på dig skulden iaf även om du inte riktigt vill hålla med helt om att det endast är du som har skulden. Enligt dig så borde jag gjort ännu mer så att du inte behövde vara i den här sitsen nu...

Hade jag varit i din sits så hade jag ställt mig direkt i skamhörnan och bett om ursäkt direkt istället för att försöka skylla ifrån sig. Jag hade nog också tyckt det hela varit så pinsamt så jag hade frånsagt mig mina priser på 4600kr eftersom jag inte klarat av att göra rätt för mig och därför borde jag inte heller få något pris.

Men alla är vi olika och så ska det väl vara. Du istället ursäktar dig och ber om nåd för att kunna få ut lite prispengar trots att du borde veta med dig vilket krångel och stort extraarbete du ställde till med denna säsongen samt att du inte gjort rätt för dig.

Eftersom mequei redan deklarerat att han ändå tänker betala prispengarna till dig så finns det väl ingen anledning för mig att bli någon form av bov i dramat, mer än jag redan är då enligt vissa.

Så grattis Harletun till andrapriserna och grattis även till er andra pristagare! Ni får skicka PM till mig med information om hur ni vill ha prispengarna utbetalade. Utbetalningsalternativen är samma som gällde för inbetalning och så löser jag detta under slutet av veckan när jag kommit hem. Om jag nu inte råkar glömma bort det...

Ha en härlig vår+sommar nu så får vi väl se om det blir någon liga till hösten. Just nu känner jag mig inte så taggad på att lägga tid och energi på att styra det här igen men det kanske hinner ändra sig.

Lazlo, självfallet försöker jag inte lägga över skulden på dig, därav varför jag skrev ovan att min första respons var lite väl "hård" i och med att det detta absolut inte var något jag var medveten om.

Självklart ligger misstaget hos mig som med all sannolikhet gjort något fel i processen vilket gjort att betalningen ej gått igenom, här lägger jag 0 skuld på dig, och det vet jag såklart ingen annan gör heller.

Sen att jag var passiv under sommaren har ingenting med mitt intresse för fantasy att göra utan detta får jag ursäkta om du känner. Var mycket annat som hände privat under denna perioden, varav varför jag valde att åka utomlands och koppla bort det mesta, därav väldigt lite tankar på fantasyn eller inlogg på Sharps.


Det jag reagerade på var att senast dialog var i september och en hel säsong och energi har avverkats när detta kommer fram igen. Anledningen till varför jag är så säker på att något strulat är för att jag satt med detta dagen innan min födelsedag så kommer ihåg dagen mycket väl, varför skulle jag svarat inom 2 timmar å bett dig om ett swish-nr om min intention var att inte betala eller göra någon ful sak.

Jag förstår inte varför du känner att jag hoppar på dig på ett sätt som gör att din energi och suget för fantasyn försvinner? Tycker verkligen inte jag gjort några angrepp mot dig eller försökt antyda att du skulle bära någon större skuld än mig i detta? Det jag reagerade på var som jag nämnde att det skulle varit en massa påminnelser om detta, medans jag ville få fram att senaste dialogen som sagt var i september.
Så självfallet ville jag säga min sak och såklart vädja för att detta är ett mänskligt misstag och som jag hoppas folk lägger med i sin värdering i och med att det är en liga jag absolut är aktiv inom och lägger energi i.
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat