Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-11, 10:44   #129
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Rekordjacpott för att vara V86 nästa onsdag? Borde bli dryga 20miljoner?

Tycker förövrigt det känns som V86 betalar bra! inte lika sönderspelat som V75. Gäller bara att få ihop systemet. Visst Pacific Face är riktigt svårfunnen men i övrigt inga större konstigheter. Ändå fick jag bara 4rätt på mitt lilla reducerade. Men då åkte jag på betrodda Fudge, Tudor och Dani. Med ett andelssystem hade dessa garanterat fått plats på lappen.
På streckspelen hos ATG (förvånansvärt lika mellan spelformerna) så är en vinnande häst i genomsnitt rankad c:a 3 av Strecksson, och har i snitt c:a 25% av insatserna på sig. Oerhört stor variation från omgång till omgång, men i snitt faller 75% av alla rader ifrån för varje lopp man lägger till på streckspelet.

V5 är alltså fyra gånger så svårt jämfört med V4, men får först 50% hjälp av det lägre radpriset så det blir "bara" dubbelt så svårt. Det handikappas dock sedan av 40% högre spelavdrag som jämnar ut större delen av mervärdet en V5 borde ha.

Skillnaden mellan V75 och V86 är precis som mellan V4 och V5, men där är spelavdraget samma. Det finns en del andra faktorer, som t.ex. antalet startande hästar etc, men generellt är V86 ett svårare spel än V75. Det syns i form av en rätt så hög andel med omgångar då ingen fått åtta rätt, även om en del av dem också hänger samman med för få rader i förhållande till svårighetsgrad.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat