Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-20, 14:52   #1897
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Gällande diskussionen om att stora system ger lägre snittutdelning , så är det ju en sanning med modifikation, för spelar stora system utan rejkback, så backar dom rejält när det blir favoritomgångar.
Snittutdelningen har jag för mig höjts 2017, vilket delvis kan vara pga av att Paribet och och några andra rejkbackbolag stängts ned.
Jag tror inte Finland och Tyskland har riktigt lika bra avtal som de tidigare rejkbackbolagen, och därför spelar de mindre ofta, och spel med lägre varians.
Tyskl, Finl och nu Malta har ju inte varit så frekvent förekommande (tror jag) på V75/V86 förutom superjackpots, som var fallet med Utlandsaffe förut, vilket också en sjunkande utlandsomsättning påvisar? Eller är jag snett ute?
Huruvida man har rakeback eller ej spelar ingen roll för utfallet, 100.000 rader ger samma utdelning ur potten vare sig man får en rakeback bakom ryggen eller ej. Däremot så ökar väl viljan att delta i och med att det blir mindre risk.

Paribet var ett bolag som med stora dataresurser dammsög de svenska potterna efter spelvärde. Genom att beräkna alla tvillingodds och alla trioodds spela deras dator vinnare "bakvägen" i de potterna om det var mer gynnsamt. Och eftersom de inte hade mer än 4-5% faktiskt spelavdrag fanns det massor med möjligheter. Jackpottar nyttjades stort, men även en del andra streckspel analyserades av datorn. När man inte längre har så lågt faktiskt spelavdrag så är det i stort sett bara jackpottomgångar där de hittar spelvärde.

Att snittet på V75-utdelningarna under 2017 ökade var ett resultat av medvetenhet från ATG. Man har jobbat på att göra spelet lite svårare (behövs rätt så lite justeringar) eftersom det började bli för låga utdelningar för att attrahera alla spelare. Ett visst mått av slump finns också med, det går ju inte alltid som man tänkt sig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat