Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-24, 13:05   #1254
bollen32
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
Tack för ditt långa svar!
Vad är det värsta som kan hända om man blir påkommen? Kan dom ta alla dina pengar på kontot eller endast bonusen? Finns det risk för något rättsligt efterspel?
De flesta siterna konfiskerar alla pengar, vad jag vet. Har aldrig hänt mig personligen dock. Möjligt att man får behålla sin första insättning men den är ju oftast bara en liten del av pengarna. Man begår ju inget brott så något rättsligt efterspel är extremt osannolikt, om det ens är möjligt. Man bryter inga lagar, däremot bryter man mot sitens villkor, och däri står också vad dom gör i detta fall (tar dina pengar). Jag tror dom är rätt nöjda med det.

Dom säger det ju inte officiellt, men siterna vill ju bara en sak; driva så mycket spel som möjligt. Jag skulle TRO att de är obrydda om du safebettar/tradear via en annan koncern, det enda dom inte gillar är ju när man enbart spelar utstick (lågmarginalspel för siten) eller safebettar inom koncernen. Limiterad kommer du bli på siterna men det spelar ingen större roll förutom att det tar lite längre tid att omsätta. Betfair och betway är de två som jag blivit limiterad såpass att det blivit riktigt jobbigt (25kr respektive 10kr per spel) men det går att lösa också.

Det är en sån god marginal i den här branschen att om du har bankrullen kommer du inte gå omkull om EN site blir fryst, har du däremot 10-15k på flera olika siter inom samma koncern och dom fryser alla konton, då blir det lite svettigt.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat