Citat:
Ursprungligen postat av Espo
Absolut bör man väga in spelvärdet och det är ju helt rätt att ta stort vikt till detta när man rankar. Det jag menar är att det känns mest som de jagar lågprocentare för att kunna skriva ut att de rankade tex en 5% som ensam A-häst den vann och deras system gick in. Låter jätte bra sen att kunna skriva ut att man satte en grym 5% som ensam A-häst och vann pengar på systemet.
Det är kanske 1/20 av deras högt rankade lågprocentare som vinner och skulle man konstant spela deras låg procentare, så tror jag inte det är ev+.
|
Om snittprocenten ligger under 5% så skulle jag vara helnöjd med 1/20.
Att hitta 70%are som vinner 60-70% av ggrna behöver man ingen hjälp med.
Enligt mig är det största problemet med spelvärdes lågprocentare är att V75%en hinner ändras för mycket från att de publicerar fram till spelstopp. Det som såg ut att vara ett kanonspelvärde på fredag em behöver inte alls vara det på lördag 16:20. För de ändrar sig ju aldrig om ett "speldrag" hur mycket V75%en än stiger för den hästen.
Hellre än en rank ( som är tänkt att ligga som grund för ett spelförslag ) skulle jag vilja se deras bedömda vinstchans för varje häst ( i % ). OBS! Inte alls samma sak som rank!!!