Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-31, 12:27   #1263
Fox97
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 12
Sharp$: 891
Standard

Återställning av telefon = Grönt ljus för nya konton?


Tjena,

Jag har likt säkert de flesta rävar här på forumet efter en tid köra slut på mina egna konton och bara i dagarna har jag via en bekant lyckats lösa en ny uppsättning. Detta är första gången och efter ha läst på och hängt med i forumet en tid har jag förstått det som att det är två tekniska bitar man bör ha koll på för att undvika trubbel med bolagen: IP-adressen samt den så kallade device ID:n.

IP:n ska inte vara något problem då jag har tänkt rulla på en mobil enhet och enkom dess 4G-uppkoppling. Då jag är i behov av att kunna placera spel på denna enhet ute i vardagen vore det lämpligast att min nuvarande telefon (Iphone) skulle kunna tillgodose detta behov. Inte minst eftersom det skulle kännas krångligt att behöva släpa två telefoner som man titt som tätt kan behöva ha till hands.

Mina gamla egna konton behöver jag inte komma åt på denna enhet så dessa utgör inget hot. Det jag då tänker är om det kan räcka med att göra en återställning och på så vis få en ett nytt ID på telefonen. Enligt nedanstående artikel tolkar jag det som att det borde vara en fungerande lösning:

https://support.apple.com/en-us/HT204585

Är det något jag missar? Min tanke är ju att sedan återskapa från iCloud‑kopia för att på så vis få tillbaka allt annat jag vill ha på telefonen. Finns det något ytterligare som de kan tänkas förknippa med mina gamla konton och telefonen som nu har har ett fräscht device ID?

Har någon koll på det tekniska eller kanske rentav erfarenheter av att ha gjort på det här viset är jag väldigt tacksam för svar då jag såklart inte ämnar att riskera något i onödan vad gäller detta.

/Mvh
Fox97 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat