Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-31, 16:54   #1267
Fox97
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 12
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Har dålig koll på apples teknik och kan inte i detaljnivå vilken id-metoder spelbolagen använder sig av men skulle gissa att cookies är det stora hotet i detta fall. Har du använt samma mobil till att logga in på dina egna bonuskonton tidigare? Får du ett nytt device-ID bör det på den fronten vara lugnt, men har somsagt inte koll på apple. Generellt undviker jag i det längsta att använda oformaterade eller återställda enheter just på grund av den lilla risk som ändå finns. Vill inte lämna något åt slumpen för den lilla bekvämligheten .

Hur tänkte du göra med kalkylator för surebets och dylikt, använda det i telefonen också?
Tack för respons!

Ja precis, inte då med nått primärt syfte att omsätta bonusar på den vägen men visst har man väl en eller annan gång haft ett saldo bestående av bonuspengar vid en mobil inloggning. På mina egen konton har jag ju inte behövt bry mig om varken IP eller vilken enhet jag använder och då har det såklart vart smidigast att hantera bonusar m.m på en dator eller dylikt.

Värt att nämna är också att syftet till en början inte är att köra igenom varje bolags bonus utan snarare att bara få lite insatsmöjligheter på ett olimmat konto. När det är dags att beta av bonusarna känns en dator nästan som ett måste för att kunna följa upp bonusen och dess omsättning, flertalet sidor har ju ingen mobil klient där man kan se detta.

Bra tips där med cookies! Något man såklart även får se till att rensa. Näh precis, visst vill man ju inte riskera något. Blir väl nån slags övervägning mellan att vara hundra procent på den säkra sida eller att för bekvämligheten skull enbart behöva släpa en lur som man kan klicka liren på.
Fox97 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat