Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-01, 10:37   #95
Rakka

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är ju dock bara 20 procent av totala vinstpoolen som ligger där. Hos legolas bet är det 50 procent i poolen med ett fel plus framförallt att om ingen har alla rätt så delas hela vinstpoolen ut där. Hade varit enormt mycket mer rättvist med samma regler hos atg istället för skarplöths förfärliga jackpotregler. Var som Berglund skrev i sin travnetkrönika idag att det nu är bättre att tala om när det inte är jackpot än när det är det.
Ja det är sant. Det vore rättvist om de kunde ha regler som Legolas att om ingen har 7 eller 8 rätt flyttas den poolen ner till 6 respektive 7 rätt. Om de måste ha sina jackpotomgångar kan väl reglerna ligga kvar på 5 rätts jackpotar för de lär nog över tid dra in betydligt mer pengar där än att det blir jackpot på alla rätt. Det är bara lurade människor som går runt och jublar för 5 rätt.

Men det jag egentligen ville ifrågasätta var att det igår var 2.9 Miljoner i 7-rättspotten och det blev endast 4300 kr. Vilket innebär att ca 670 kuponger delar på det om vi utgår från att alla missa en spik. När det då blir jackpot på 8 rätt är det förmodligen som en annan nämnde i tråden tidigare så att ett gigantiskt andelssystem lämnats in 100 gånger plus vilket ställer till det ordentligt för oss som:

1. Själva vill analysera och göra våra system utan att köpa någon "experts" feta helgarderingssystem
2. Vill kunna bygga system utan en spelkassa på flera tusen kronor per vecka
3. Känna att det går att vinna 6-siffriga (+) belopp på Trav

Sålänge ATG-tillsammans existerar i sitt nuvarande format med gigantiska system som lämnas in flera gånger kommer utdelningarna vara kassa och det krävs en lottorad för att man ens ska kunna vara med när det ger över 20 000 kr.

Och ja, jag har spelat/spelar en del på Legolas och tycker de har haft helt okej pooler men jag tycker fortfarande det är roligare att spela V86 och V75 än P54. Sen om det är ekonomiskt ofördelaktigt, är en annan fråga, som visserligen har ett solklart ja som svar!
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat