Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-01, 18:09   #1271
mwickholm
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Jag vill komma med en påminnelse om att det lönar sig att vara noggrann. Jag är lite efter i rättningen av mina spel och sitter nu och rättar spel från mitten av december. Jag har lagt in alla spel i mitt spreadsheet så det är bara att rätta, men jag brukar se efter så att jag fått den vinst jag ska ha med mera. Då hittade jag ett spel i historiken på en sida, ett spel som jag inte lagt in i sheetet. Jag tänkte såklart att jag helt enkelt missat att lägga in det och började söka efter motspel på alla bolag där det kunde vara lagt, men jag hittade inget.

Jag började fundera på om jag faktiskt lagt ett spel som jag inte spelat emot, det vore väldigt konstigt. Spelet var vunnet så det hade inte varit någon förlust om så var fallet, men ändå märkligt. Efter en god stunds sökande ger jag upp och tänker att jag får fortsätta söka senare och går vidare till nästa spel som ska rättas.

Följande spel är samma liga, samma dag, samma tid, samma spel (över 5,5) med samma insats till samma odds som spelet jag inte hittar motspel till. Jag går in på bolaget där jag lagt motspelet till det och ser att allt är som det ska och så ska jag söka efter spelet på det bolag där mitt "oparade" spel finns, men kan inte hitta det.

Då trillar polletten ner: jag har spelat på rätt sak med rätt insats till rätt odds, men på fel match... Som tur var gick båda matcherna över 5,5 så det blev vinst på det som var på lagt på fel match och förlust på det som var på rätt match så det blev som det ursprungligen var tänkt, men det hade kunnat bli två förluster (visst hade det kunnat bli två vinster också).

Så, som sagt, var noggranna när ni lägger era spel!
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat