Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-01, 23:05   #1272
bollen32
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
Tack för att du tar dig att svara på mina nybörjarfrågar!

När du ska cleara en bonus, låt oss säga att du satt in 2000 och får 2000, brukar du då sätta 4000 på en match eller fördelar du pengarna över fler matcher? Jag tänker att det blir jobbigt om man får för mycket pengar på bonussidan.
Första betet försöker jag alltid få in rubbet, likaså om det är positiv återbetalning lastar jag så mycket det går. Beror lite på hur stora svängningar din bankrulle kan ta, du vill inte gärna sitta torr på börs-sidan om du inte har mer pengar att sätta in i nödfall. Generellt vill man ju alltid ha chansen att vinna över allt till börsen, men ofta går det bara två max tre gånger på de större bonusarna (typ mobilbet, comeon) innan summan blir för stor. Statistiskt sett bör din bankrulle hålla sig hyfsat konstant över ett större antal spel om du spelar 2-oddsare, men ibland går man kallt och då är det skönt att ha lite marginal tills man tagit ut från bonussidan.

De enklaste bonusarna tycker jag är betsson-gruppen och unibet+systerbolag. De har låga omsättningskrav och accepterar enligt min erfarenhet stora bets även andra och tredje omgången, samtidigt som det ofta finns positiv återbetalning. På sidorna som nästan aldrig har positiv återbetalning (SBtech; mobilbet,comeon,bethard-gruppen) blir det ofta att man sitter med 10-15k och inte får in allt, då vill du ju bara exakt spela ut bonusen eftersom avbränningen ökar med större insats. Det står ofta hur långt du kommit och hur mycket du behöver satsa för att bli klar under "mina bonusar".

Och håller med det wickholm säger, var noggrann och bokför dina spel så blir det enklare i längden, särskilt om du spelar med andra. Jag bokför allt i excel för god överblick.

De positiva spelen man hittar liggar ofta mellan +1-3%, allt över det är hög risk för felsatta odds som kommer bli voidade. Stora ligor blir mer sällan voidade och också spel som legat uppe i timmar snarare än minuter. Men ibland ploppar det upp 20%+ och dessa är antingen att surebet-kalkylatorn blandat ihop två matcher eller att ett odds är uppenbart felsatt och kommer voidas. Bli inte girig här .
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat