Spel 2.2
Dagens spel:
Egna spel
1.NBA
Sacramento Kings - Golden State Warriors: över 222
Odds: 1.90 (ComeOn) Kl 04:30
Jag väljer överspelet här i nattens NBA mellan Kings och Warriors. Jag ser en match med fart och fläkt framför mig.
Senaste gång dessa lag spelade vann Kings borta mot Warriors med 110 - 106 i november. Golden State kommer inte att ta lätt på Sacramento här tror jag, utan man kommer inte bara att vilja vinna, man kommer vilja blåsa ut dem här. Lägg till också att Warriors blev utklassade mot Utah senast, då man släppte till hela 129 poäng. Jag tror att Kings får sota för detta inatt.
Sacramento har egentligen ingenting att spela för förutom äran, man kommer högst sannolikt inte nå slutspel, och därmed kommer defensiven troligtvis i andra hand. En match med hög pace att vänta tror jag, och Kings är aningen bättre offensivt på hemmaplan.
Detta är också en matchup med de två bästa trepoängslagen. Warriors är rankade som nummer ett i trepoäng %, och Kings är på andra plats hemma. Lägg ännu till att Sacramento är ett av de sämsta lagen i ligan på att försvara trepoängare.
Offensivt har de sett bra ut de senaste matcherna för Kings, man förlorade dock mot starka Spurs med 98 - 113 och vann senast mot New Orleans med 114 - 103.
De två senaste har gått över.
För Warriors del har 3 av de senaste 4 matcherna gått över totalen. En annan faktor som talar för överspelet här är att Golden State mycket ofta tenderar att komma tillbaka och göra mycket poäng efter en förlust och efter att man blivit utklassade.
Sacramento är 9-6 över totalen i år hemma mot Western Conference lag, medan Golden State är 11-3-1 över totalen borta mot Western Conference lag.
2.NCAAB
Columbia Lions - Harvard Crimson: Harvard ML
Odds: 1.76 (ComeOn) Kl 01:00
Mitt andra spel blir Harvard ML i nattens NCAAB. Jag kör på moneyline här, då jag otaliga gånger fallit på målsnöret denna säsong då det handlat om någon ynka poäng. Jag kan sträcka mig så lågt som till 1.70 på moneyline favoriter, lägre än så går jag inte.
Viktig match här för Harvard, då man har chans att komma tillbaka upp på 50% sträcket i vinster. Man har många statistiska faktorer på sin sida här. Harvard rankas som 156, medan Columbia rankas som 305.
Harvard har sett heta ut, man är 5-0 ATS de 5 senaste matcherna, och 17-5 ATS i conference matcher. När man spelar mot lag under 50% strecket är man 22-8, och 7-2 mot lag som är rankade sämre än 200. Harvard gjorde hela 86 poäng senast och man är 5-1 efter att man gjort 80+ poäng i föregående match.
Columbia är 0-4 mot lag som är rankade mellan 100-200. Man fick till 81 poäng senast, och när man gjort 80+ poäng i föregående match är man bara 1-5 denna säsong. Columbia är också 1-6 ATS mot lag under 50% strecket.
En nyckel är också Harvards fina borta resultat, 6-1 ATS denna säsong.
Speltjänsten
NBA
Philadelphia 76ers - Miami Heat: under 201
Odds: 1.90 (ComeOn) Kl 02:00
Det var allt för idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2018-02-03 klockan 08:42.
|