Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-03, 21:07   #213
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du glömmer en oerhört viktig sak i sammanhanget när du säger att man ska lämna in 3 ggr hos atg för att kunna jämföra. Det finns två vinstpooler på P54 vilket gör att man där är försäkrad och garanterad pengar även om man missar ett lopp. Det hade varit fint om t ex Zenit Brick förlorat.

Du betalar inte 3 ggr så mycket rakt av hos legolas därmed utan snarare 1,50 till femrättspoolen. Skulle jag summera alla de gånger jag haft fyra rätt blir det väldigt mycket pengar. Bl a 11 000 kr en gång på en fyra. Hade jag spelat lika många V5or hos atg hade det blivit 0 kr i fyrarättsutdelning. Hade 3 kr per rad eller 100 procent av vinsterna legat i den poolen så hade P54 utdelningen idag blivit dubbelt så hög, dvs knappt 1400 kr mot 440 hos atg. Inte så stor skillnad om man multiplicerar atg utdelningen med 3 men det berodde idag på att vinnarna hos legolas var mer streckade . Med samma höga spelavdrag som hos atg hade utdelningen blivit betydligt lägre hos legolas därmed.
Nu var det du som tog upp dagens omgång och försökte få det till att _dagens_ omgång hos Legolas var bättre än ATG. Jag förklarade att så inte var fallet idag!

Håll dig till det och inte huruvida det är positivt med lägre spelavdrag. Det är basic som jag redan förklarat.

Erkänn bara att idag var det _inte_ bättre att spela på Legolas med facit i hand!

Och du summerar sista raden fint. Med än mer spelavdrag hade det gett ännu sämre än vad det redan gjorde i jämförelse med ATG idag. Men med högre spelavdrag hade också färre spelat där etc...

Så bara sluta försök det till att dagens omgång var bättre hos Legolas än ATG.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat