Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-16, 13:45   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Hej och hå, eftersom jag har knullat mig igenom landet både rik och fattig har jag ofrånkomligen träffat på travfamiljer i mitt härjande. Vem som nu har en enorm jävla gård lite utanför Enköping har jag även varit på ofta och där är andelsägare dom som det skrattas åt mest. Jag kan lite grann om trav men om människor kan jag mycket, det är helt enkelt en förlustaffär i längden att köpa andrahandshästar som redan sorterats bort i en eller två omgångar.

Dvs man får avskrapet från aveln, om du är sugen på att dela en häst är nog det absolut bästa att köpa sperma själv och låta ett stuteri fixa en polle direkt åt dig. Har för mig att andelshästar är en horribel förlustaffär i längden om det inte är en stjärna och dom flesta 90% klarar inte ens att springa in pengar till stallplats och mat.

Nu är detta det jag vet, och det är fan inte mycket men lite tankar iaf.
Jag är fullt medveten om att det är en förlustaffär, jag räknar inte på att få tillbaka en enda investerad krona. Det finns varken garantier för att det ska bli något av hästen, eller att den ens kommer överleva fram till treårssäsongen. Det är knappast något som är unikt för andelshästar heller, nästan alla travhästar är en förlustaffär.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat