Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-13, 07:54   #39
grönvitt
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1012
Standard

Först måste sägas att alla givetvis får tippa som de vill. Sedan skall jag berätta om när jag i slutet på sextiotalet kraftigt förbättrade farsans v5 spel. På den här tiden utan datastöd kördes det nästan uteslutande raka system. Tyckte det här var dumt och eftersom jag alltid varit en siffernisse så konstruerade jag först u-system och sedan ABC.
Idéerna fick jag från gamla tipsböcker och kunde man köra utskrivet på tipset måste man väl kunna det på travet också.
Mitt riktiga mästerverk var en A, en B, en C och en valfri. En spik krävdes också. Utskrivit på 12 kuponger.
Fördelen för farsan var att han inte behövde betala för alla rader som ändå inte gav något. Alla dessa bokstäver tyckte han var krångligt så jag gjorde också vinst. Min vinst var att jag som ung tonåring fick följa med på kvällstrav. Stort för en trettonåring att sitta på Solvalla restaurangen, det var sallad och dagens för 18.50. Glass med chokladsås fick jag bara de gånger v5:an satt. Det här med ABC system är idag enkelt med filinlämning och väldigt sparsamt om man jämför med att ta strecklistan uppifrån. Strecklistan kan få vara med som grunden i rankingen.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+2)

Senast redigerad av grönvitt den 2018-02-13 klockan 07:57.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat