Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-14, 00:44   #41
lou
 
lous avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 129
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Alltid en öm tå det här.

Men du missuppfattade min frågeställning.

1. Det är helt OK att skriva hur man bedömer hästarna, gör det.
2. Det är helt OK att redovisa sitt system, gör det.
3. Min fråga handlade om streckandet i förhållande till strecklistan.
Om det visar sig att mina val efter en grundlig analys är identiskt med
strecklistan behöver man ju inte göra någon analys.
Frågan blir alltså; Är det en vinstgivande strategi att skriva av strecklistan?

4. Forum betyder ett offentligt möte eller en samling för en öppen diskussion.

Mvh Uffe
Har inga ömma tår över huvud taget egentligen. Nu föll det sig så denna gången att de som streckades var nästan enligt strecklistan, men så är det ju inte alltid. Om man efter grundlig analys (nåja, någon timme eller två) kommer fram till att strecken är på de hästar man själv tror på finns inte mycket att göra. Är allergisk mot att spela "efter högsta värde" av princip då det sällan lönar sig i längden. Jag vet exempelvis också vilka hästar som kan vinna bakom två hårt spelad, men betalar inte för det alla gånger och det är skillnaden. Klart man behöver göra en analys, annars hade man ju inte kommit fram till de streckade på listan också är de med vinstchans, eller hur? Så hade ju ju inte fallet behövt vara, men så var det denna gången och visst var det rätt? Sen kan man ju ifrågasätta om man ska spela alls med tanke på detta eller om man ska stå över och det valet kan man ju göra själv. Tänk på att även om du spelar enligt strecklistan kan du aldrig plocka med alla hästarna i alla lopp. Du ska kunna avgöra var du placerar din streck också, vilket inte är helt enkelt. Något som kan tilläggas är att jag tejpar för strecklistan när jag gör mina system till en början.

Senast redigerad av lou den 2018-02-14 klockan 00:56.
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat