Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-15, 13:16   #51
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lou Visa inlägg
Har inga ömma tår över huvud taget egentligen. Nu föll det sig så denna gången att de som streckades var nästan enligt strecklistan, men så är det ju inte alltid. Om man efter grundlig analys (nåja, någon timme eller två) kommer fram till att strecken är på de hästar man själv tror på finns inte mycket att göra. Är allergisk mot att spela "efter högsta värde" av princip då det sällan lönar sig i längden. Jag vet exempelvis också vilka hästar som kan vinna bakom två hårt spelad, men betalar inte för det alla gånger och det är skillnaden. Klart man behöver göra en analys, annars hade man ju inte kommit fram till de streckade på listan också är de med vinstchans, eller hur? Så hade ju ju inte fallet behövt vara, men så var det denna gången och visst var det rätt? Sen kan man ju ifrågasätta om man ska spela alls med tanke på detta eller om man ska stå över och det valet kan man ju göra själv. Tänk på att även om du spelar enligt strecklistan kan du aldrig plocka med alla hästarna i alla lopp. Du ska kunna avgöra var du placerar din streck också, vilket inte är helt enkelt. Något som kan tilläggas är att jag tejpar för strecklistan när jag gör mina system till en början.

Att spela efter "största värde" är precis vad som lönar sig i längden. Det är själva definitionen av att spela efter största värde. Omvänt gäller att om man alltför ofta spelar alltför lika alla andra så går man back i längden. Det ser spelavdraget till.

Spel ( och därmed även streckspel ) går ut på att vinna mer pengar än man satsar över tid. Det gör man genom att se till att ens spel ger tillräckligt bra utdelning i förhållande till hur ofta det ger vinstrader. Att bara välja de hästar man tror har bäst vinstchans räcker inte. För att uttrycka det matematiskt så är det bara halva ekvationen. Om man råkar vinna mer än man har satsat över tid utan att ta hänsyn till ungefärlig förväntad utdelning i förhållande till förväntad vinstchans så har man inte haft något annat än ren tur. Och detta hur skicklig man än tror att man har varit i sina vinstchans-analyser.

Även om det kan verka bakvänt så går det inte ut på att försöka hitta de hästar man tror har störst chans att vinna. Man måste även kunna stå över när det är rätt beslut. Och vad som var rätt beslut går inte att läsa av från en enskild omgångs resultat. ( Sånt kallas resultatorientering och är sällan rätt i spelvärlden. )

DUCY?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), SH (+5)

Senast redigerad av Strappa71 den 2018-02-15 klockan 13:19.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat