Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-12, 15:24   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-12 21:00 Stoke City - Manchester City (Premier League)


2018-03-12 21:00Premier LeagueStoke City vs Manchester City +1.5 FT 20 2.350
Betsafe
Detta är en testrek av mig för att se lite hur det blir efter att man skrivit och lagt upp! Jag kommer själv lägga det här spelet idag men vill någon rygga så sker det på eget ansvar! Framöver så blir det eventuellt som så att jag kommer skriva under expertrekar och av den anledningen vill jag skriva en här först. Detta för att se exakt hur det ser ut samt att analysera det jag själv skrivit.

Matchen ikväll mellan Stoke och Manchester City är faktiskt svår för mig att bena ut i huvudet. Innan jag började studera oddsen och gick igenom matchen mer noggrant så kunde jag se resultat allt från 0-0, 1-1, 0-4 och 2-5 mellan dessa ikväll. Utöver detta så lever ju känslan kvar att City är överlägsna i år och kommer fortsätta köra över samtliga lag de möter. Sen sneglade jag på oddsen och som vanligt är 1.25 inte så mycket för mig.

Jag ville tänja ut musklerna i matchen och gick igenom ah, o/u och lite annat för att se om det fanns något som kändes spelvärt. I samma veva analyserade jag lagens resultat mer ingående. Mycket information som vanligt och allting pekade åt olika håll. Som brukligt alltså. Dock är det största felet att först bestämma sig och sen hitta information som stödjer den tesen.

Så istället försökte jag se vad som pekade i de olika riktningarna och därefter jämförde jag med oddsen. Till slut föll valet på Stoke +1,5 efter mycket funderingar om inte +2 vore bättre. Skillnaden mellan oddsen var 2.35 eller 1.84 och jag väljer hellre det högre här för skulle det börja läcka bakåt så stannar det nog inte på två bollar heller. Senast slutade det ju med sju insläppta när Stoke var i Manchester och gästade Etihad Stadium.

Lite ren fakta istället. Stoke har förvisso mest mött de sämre lagen i tabellen på slutet men kniper oftast en pinne, fyra oavgjorda och endast en förlust (2-1 borta mog Bournemouth)i de fem senaste. Ser vi sen på hemmastatistiken har de 2-2-1 och förlusten kom mot Newcastle (som visar fin form 2018) med 0-1. Det läcker inte in bakåt åtminstone, även om motståndet är av det klenare slaget.

City då? Faktum är att det inte är mål- och jubelföreställning där heller tycker jag. Visst, jag kanske negligerar en del saker såsom två vinster mot Arsenal med 3-0 i bägge matcher. Men detta Arsenal hade en usel period då och jag tycker vi håller siffrorna rätt lågt pga detta. Vidare vann City med 4-0 borta mot Basel i Champions League. En match som är viktig för dem och de avgjorde direkt för att inte behöva ha en tuff match hemma sen (som de förlorade med en b-uppställning) där resultatet skrevs till 1-2. City har även en förlust borta mot Wigan i FA-cupen (trots överlägsen statistik) så bollen är alltjämt rund. Och övriga matcher borta för City är inte heller så imponerande, från nyårsafton har de... 0-0 mot Crystal Palace, förlust 4-3 mot Liverpool, vinst 3-2 mot Bristol City (avgörande 90+6 efter kvittering på övertid), vinst 2-0 mot Cardiff, 1-1 borta mot Burnley och övriga matcher har jag redan nämnt.

Och varför skulle detta City vara övermotiverade för att slå Stoke (som jag lovar vill ha upprättelse från 7-2 i senaste inbördes mötet)? En matchbild där jag inte heller är oäven att det står 0-0 i paus faktiskt (till drygt 3 i odds). Vinner City så nöjer de sig med tre poäng nu och uddamålet, varför ska de förta sig? Och vinner de ens när det inte krävs ens? De har "avgjort" ligan redan, de möter ett bottenlag borta en måndag kväll.

Normalt vill jag spela en rak på Stoke men då jag rekar matchen tycker jag vi behöver ha en bättre sannolikhet också att spelet sitter (feghet eller förnuft?).

Lägg utöver ovan till att vad jag läst mig till kommer skyttekungen Aguero saknas pga skada (ådrog han den igår på träning eller?) samt är Sterling borta sen länge. Visst, det ger möjlighet till hungrigare spelare som vill ha en plats - här ligger väl faran, men Stoke står likväl på andra sidan och vill de ha en ny 2-7? Tveksamt!

Så mitt spel blir att lägga på ett och ett halvt mål på hemmalaget här till 2.35 i odds. För även om det mesta skiter sig så ska de nog komma från matchen med en 0-1 förlust väl?

Motivation slår klass väldigt ofta. Sen tycker jag inte vi ska höja upp "måste vinna" för mycket, då det snarare är "inget att spela för" som påverkar enligt mig. Stoke behöver kriga för varje poäng här när säsongen närmar sig sitt slut för att rädda nytt kontrakt medan City (som påtalats) redan har "avgjort" ligan.

City har samtidigt haft ett tuffare spelschema och även om det har varit olika elvor så är det likväl matcher som de haft bra fokus på (cuper som de vill avancera vidare i och vinna) och nu innan det blir lugnare igen så har de Stoke som inte känns som den "viktigaste" matchen för City under resterande säsong.

Dumstrut eller gloria efter matchen återstår att se men i skrivande stund känns spelet stabilt när alla parametrar är inräknade!

Jag vill inte exakt bedöma vilken sannolikhet spelet har att sitta men brytpunkten är i alla fall att det måste inträffa 43% eller mer. Det tyngsta vi har är just att City nöjer sig med 0-1 men inte bryr sig speciellt även om de går på pumpen!

På återseende!

Spela på Betsafe och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat