Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-17, 12:28   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[17/8] Toronto Blue Jays @ Oakland Athletics


Match: Oakland Athletics - Toronto Blue Jays
Spel: Toronto Blue Jays ML (2.06@ PinnacleSports)
Spelstopp: 04.05 (18/8)

Lagger upp detta spelet redan nu da jag kanske kommer vara upptagen resten av dagen. Misstanker att Jays line up kommer vara valdigt lik gardagens och tror darfor inte det kommer paverka mitt val namnvart.

Brandon Morrow startar for Jays. Morrow gjorde antagligen sasongens basta prestation av en pitcher i sin forra start. 8.2 innings utan att ge upp en hit och hela 17 strikeouts ar otroligt bara det men att gora det mot Tampa Bay ar annu battre. Tyvarr forstorde Longoria hans no-hitter men Morrow visade att han ar ett namn for framtiden. Han har nu en extra veckas vila och armen kommer vara helt utvilad.
Morrows siffror pa bortaplan (2-5 med 6.44 ERA) kan givetvis ifragasattas infor denna starten. Men Morrow ar 2-1 i sina fyra senaste borta-starter och aven om tva av dessa inte varit QS sa ar bada dessa mot Yankees. Faktum ar att Blue Jays har vunnit Morrows fem senaste starter och i de fyra senaste har han snittat over 10 strikeouts. Morrow ar 3-0 mot A's i sin karriar.

Dallas Braden kommer ocksa fran en 9-innings stretch. Endast en ER blev det mot Seattle. Detta ar ocksa imponerande men med hans armbage tror jag de kommer stanna honom runt 100 pitches och det kan bli relativt tidigt mot Jays. Braden ar 1-2 med 4.76 ERA mot Jays i sin karriar. Toronto verkar dessutom traffa lefties bra mot slutet.

Ser vi till bullpen har Jays lite tyngre uppstallning. Bade statistiskt men aven att Jesse Carlson har spelat riktigt bra mot slutet i AAA och kom igar upp till Jays. Ar saker pa att vi kommer fa se Kevin Gregg ikvall.

Morrow och Braden ar antagligen ganska jamna i vanliga fall men Morrow kommer ha det hogsta sjalvfortroendet nagonsin. En fastball som slickar 100 mph i kombination med ett Athletics som inte lyckades fa ihop mer an en hit mot Marcum igar och har .204 BA de senaste tio matcherna (.083 de senaste tre!!) gor att Jays over dubbla pengarna ar ett overodds.

For ovrigt kan sagas att Lyle Overbay var den enda Jay som inte fick med en hit igar..
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat