Citat:
Ursprungligen postat av olle
Man ska alltid lyssna på experterna i atg live. Inte för att rygga dom men för att veta varför vissa hästar står i lägre resp högre odds än dom borde göra. Kommer Malla, Peter Andersson och de andra oerhört framgångsrika tipparna i atg live med spikar och drag så blir dom väldigt mycket mer spelade än vad som skulle blivit om dessa experter valt andra hästar .
Sen är det ju ganska uppenbart att dom har ett tydligt uppdrag att bara speldrivande. Ett tydligt exempel igår på Jägersro när först Eskil Hellberg varit tipsexpert i tidningstipsen i expressen. Där har han en häst rankad bland de sista. Några timmar senare sitter han i atg live och har den hästen som ett kanondag, trots att inga utrustningsändringar eller annan info inkommit mellan att han var expert i expressen resp i atg live. Kanske han hade spökskrivare i expressen? Pratar om Skymaster i avd 5 i går.
|
Har jag kommit fram till vilka hästar jag tror vinner så ändrar jag inte det bara för att några figurer i tv haussar eller baissar dem. Så lättpåverkad får man inte vara.