Gör en kortare summering av mina tankar från herrarnas sprint.
Johannes Thingnes Bö missar segern i sprintcupen trots 31 poäng tillgodo. Det hade behövt en tolfteplats i dag men det blev sämre än så med två bom i liggande. Oväntat faktiskt.
Julian Eberhard kom till sist på 15 plats. Överraskande nog sköt han fullt i det stående - som är hans svagaste. Ibland är det inte lätt att förstå sig på. Men någon topp 3 blev det inte och det var ett maxspel.
Dessvärre missar min andra rek helt. Om det var banan som var för tung för Terjei vet jag inte men inte nog med att medan Lesser använde automatvapen så fick Bö skjuta sina skott manuellt! Det var mycket tid som skilde där. Men inte ens i spåret var norrmannen snabbast och det är en klar missräkning faktiskt. Möjligen påverkade den tunga banan mer negativt för mitt spel - men det är historia nu.
Var inne många gånger på att reka att segermarginalen ska vara mer än 30 sekunder just för att oddset var 10 gånger har jag för mig. Men jag tyckte det var svårt att räkna på och det sker ju inte så ofta men det är ett litet sample. Valde att inte skriva om det - och gissa vad, segermarginalen blev 33.2 sekunder.
Fredrik Lindström blev trea - vilket var en fin placering och på tiden att Sverige visade upp sig utanför OS också! 41 gånger pengarna kunde man få på honom! Som jag nämnt tidigare så är det bland högoddsarna man först och främst ska leta. Det är så pass jämnt ändå att felfritt skytte kan ta en högt. Så över 20 i odds på en åkare ska man alltid granska någorlunda, men det är så många olika spel och enklaste är att fokusera på H2H men hittade inte så mycket idag.
Fillon Maillet före Garanichev var det enda jag hittade utan att gräva i arkivet relativt kort före start. 2.16 i odds tycker jag var helt fel. Det här är en mycket mer 50/50 och inte omöjligt att fransmannen ska vara favorit heller.
Dubbelt franskt i toppen där Desthieux som tvåa gav 17.00 att vara i topp 3. Vidare så var det 14 stycken som sköt felfritt. Ingen med bom lyckades ta en topp sju. Julian Eberhard verkar ha varit näst snabbast idag i spåret - har inte sett den sammanställda resultatlistan ännu. Men med felfritt hade han placerat sig tvåa ser det ut som.
Tycker det ser väldigt intressant ut inför jaktstarten på lördag och här tror jag bolagen kommer få det svårt att sätta korrekta odds eftersom banan dels gör sitt men framför allt är avstånden intressanta mellan de normalt bättre skidskyttarna!
Först blir det fokus damernas sprint imorgon där jag faktiskt inte direkt hittat något av värde vid första anblicken. Jag suger fortfarande på Lisa Vittozzi och värderar oddsen där. Att tänka på är att banan är krävande och idag hjälpte ju inte snöandet till heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|