Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-23, 01:26   #22
forbidden_closet

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2156
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Möjligt det kommer en rek på denna senare men jag gör en kortfattad version här åtminstone. Segermarginalen i damernas sprint på över 20 sekunder ger hela 5.25 hos Bet365.

Tuffa banor talar för att en som är snabb på skidorna skjuter fullt så kan det bli stort avstånd. Idag vann t ex Fourcade med över 30 sekunder. Det som krävs är ju att en av de snabbare verkligen skjuter felfritt (kan möjligen gå med en bom men...) och att övriga kör lite långsammare eller skjuter någon extra bom.

Tittar jag lite snabbt den här och förra säsongen så sker det rätt ofta att segermarginalen är över 20 sekunder. Jag inbillar mig åtminstone att det är enklare på en tuffare bana men borde kanske låta det vara osagt.

Lägger jag upp en rek blir det med statistik och övrig info också. Annars håll till godo här. Som jämförelse så ger fegisarna Unibet 3.50 i odds om segermarginalen är mer än 25 sekunder. Klart sämre odds och stjäl dessutom fem viktiga sekunder, för det är dessa sekunder som är de viktigaste!
Tror att du är rätt ute i resonemanget om inte annat. Tuff bana, eller åtminstone utslagsgivande. Skidskytteslingorna är ju sällan tuffa i fråga om höjdmeter men detta var enligt NRKs folk på plats en riktig "jobbar-löpa", inga "stå och glid ner mot stadion"-partier utan det var bara att ligga på hela tiden. Dessutom var den dåligt preparerad vilket gjorde den lösare än den borde varit, och då tyngre. Har inte studerat tiderna i efterhand men under löpet kändes det verkligen som att det var större utslag än vanligt på främst sistarundan. Tror att man verkligen får bekänna färg om man inte är i form på denna bana.

Senast redigerad av forbidden_closet den 2018-03-23 klockan 01:31.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat