Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-24, 01:07   #27
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Guldloppet är väldigt intressant tycker jag. Den som kan räkna ut hur det blir kört har stor fördel då man sätter ihop systemet :

Mina tankar om loppet :

Spetsstriden står mellan 5,6,7. Nr 2 Sir Ratzeputz är inte snabb nog att hålla emot, och går bra bakifrån med så varför skulle Erik ladda med den då han sitter bra i andraspår redan? Djali Boko ska dem tydligen köra lugnt med och lär inte laddas.

Bear dancer är väldigt kvick ut och från perfekt spår 5 lär det köras mot tät. Återstår att se om han släpper ledningen då/om han kommer dit.. jag är inte 100 på att han håller emot både nr 6 och 7, särskilt om båda två kör mot honom... Favoritscenariot för mig är att nr 5 släpper till nr 6, som får nr 7 tryckandes i dödens en bra bit, första 500 tror jag går efter 1,08 ca.

Ludde laddade senaste med Olympic Kronos, fick då en galet körd Jairo över sig, men höll mycket bra till 4eplatsen! Om ludde tror han kan få ta över spets så lär han sata framfåt, och framförallt : Han har Djali Boko med i loppet också som gynnas av tempo!
Ludde har alltså dubbla incitament för att köra mot tät med nr 6, får han den lätt har han bra vinstchans, utdragen körning gynnar hans andrahäst. (som senast mot Jairo då han även hade Quick fix med i loppet som nästan vann).

West Wing nr 7 har superform, optimistisk tränare och mycket offensiv kusk, går den barfota lär inte Widell vina på hanen utan sänder säkert framåt direkt!
Oerhört svårslagen om spets nås tror jag, men troligen får den nog harva i dödens.. kan gå, men ingen säker vinnare därifrån direkt.

Denna körning gynnar de övriga tre vinstkandidaterna i loppet, nr 2 Sir Raterputz, nr 3 Djali Boko och nr 9 Shadow Woodland!

Då Sir Ratzeputz har över 70 %!!! (Helt galet) streck på sig är det givet att gå emot den.
Kommer hamna en bit bak, och den ska dels ta in 2-3 längder minst på täthästen, dels stå emot nr 3 och 9 som båda är starka spurtare och nog så bra hästar som favoriten.
Kan absolut vinna, men helt ointressant på spelet.

Djali Boko är ojämn av sig, kan allt vissa dagar, men underpresterade i Frankrike och tycker inte Ludde fått ut ma av denna hästen. Notoriskt osäker dessutom. Inget tidigt streck för mig trots trolig gynsamt löpningsförlopp.

Återstår då nr 9 Shadow Woodland.
Vann vid årsdebuten i fjol, riktigt bra då. Ska vara Ännu bättre nu enligt Reijo! Kan gå med i rygg på storfavoriten hela loppet, gynnas av det förmodade hårda tempot och bara 5 % i nuläget...
Ska den alltså ha 1/16 så stor vinstchans som Sir Rateputz? Med Reijos stallform? Som favoriten såg ut sist i Norge? Knappast va?

Slutsats!
Utgång och möjlig spik på nr 9 Shadow Woodland, alternativt 2,3,5,6,7,9 för att täcka in alla scenarier.

Vad tros?
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat