Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-01, 10:11   #67
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Börjar se mer och mer svårt ut tycker jag. Finns lite minus eller stark motbud mot de flesta av mins tilltänkta A-hästar.

Månprinsen är ju given A-häst, men otroligt tråkig att spika på spelvärde. Ändå omgångens klart bästa chans och stark A-häst.

My dream art måste ha bra chans om spets. Men vad är chansen att han kommer dit, kanske större risk att det blir vingel än spets.

Zenit Brick kan givetvis bara vinna detta från dödens på ren hårdhet, men lång säsong, dödens, tuffa konkurrenter, bfr motbud är ett gäng minus.

Well Done la Marc galloperar alltid i volt och bäst i spets. Även om hästen är bäst är knappast vinstchansen över 40% med tanke på ovanstående.

Globalsatisfaction tror jag bara är bäst. Men risk att den blir hängande första 500m och skulle det mot förmodan bli enkel spets för 2 eller 6 och de går en låg 11, så blir det tufft.

Sir Q.C. har jag vart inne på hela veckan, men som motargument så har det vart tätkänning i tidigt i segrarna. Sämre senaste gången han gick bakifrån. Om Bergh maxar och kör rätt kan den bli svår att knäcka.

Knifetown är väl den häst jag sett som spelvärd spik hela veckan. Maxas, hemmabana och som en ny häst i denna regi. Tyvärr lät Björn väldigt påställd på Pampalo och det tolkar jag som att han kommer ge järnet för att svara spets. Skulle detta scenario inträffa gynnas en annan maxad häst från bakspår, Handsome brad.

Så enlig ovan hittar jag just nu egentligen ingen spik. Dessutom saker som talar emot alla tänkta A-hästar. Får hoppas det framkommer saker sista timmarna som gör att pusselbitarna kan falla på plats!
Inte varje omgång spelvärde spikar omgångens största favorit, men idag inleder dom med spik på allt ser jag.

Det ser verkligen ut som en omgång som bara kommer ge utdelning på alka rätt. Stor risk för femrättsjackpot och blir då enorma pengar som flyttas till Solvallafinalerna nästa helg.

Jag tror rätt melodi idag är betrodda som a hästar. Inleder nog med Månprinsen som a och 4,9,10 som b eller c hästar.

Flera lopp ser väldigt ojämna ut . Lås på Lukas Zaz, Aramis Amok och Sir QC t ex måste innebära väldigt liten risk att åka där. Med de tre är olika loppscenarior möjliga. V75-5 har väl fyra hästar som kan vinna (3,5,6,9) och få som kan vinna guld osv.

Handsome Brad given att betala mest för i avslutningen på de radikala utrustningsändringarna.

Ska väldigt lite till för att hamna fel i något lopp, men med en rejäl reduceringsram med rätt tuffa krav kan man nog åtminstone på ramen få med alla tänkbara vinnare i loppen för runt tusenlappen . Så kommer jag köra idag. Kommer kanske bra info i eftermiddag som underlättar ranken och kör det lättare att välja vilka krav man ska ställa.

Senast redigerad av olle den 2018-04-01 klockan 10:12.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat