Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-18, 12:50   #1
Thore10
 
Thore10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ashburton Grove
Inlägg: 689
Sharp$: 2115

Sverige 2013
Stats: 230 - 162 - 21
ROI: 116.48%
Vinstprocent: 58.67%

Standard

Bäckby IF - Kolsva IF


Bäckby IF - Kolsva IF
Spelalternativ: Kolsva IF
Odds: 2.10
Bookie: Nordicbet
Spelstopp: 18/8 19:00
Serie: Division 4 Västmanland
Insats: 5/5 units

Kolsva IF gästar väseråslaget Bäckby ikväll och jag förstår verkligen inte oddssättningen på den här matchen. Kolsva har underpresterat lite i år och ligger på 5:e plats på samma poäng som 4an Juventus. Man har en del riktigt bra spelare för att spela i division 4. Jesper Magnusson, spelade förra året i Gefle IF, Andre Andersson i Enköping i Div 1, Simon Åkerström och Magnus Saaw i Köping FF i div 2. Utöver de spelarna som alla är nya inför den här säsongen så har man flera bra division 4 spelare som lyckades komma 3 i serien förra året. Skulle vilja påstå att man har den bästa offensiven i serien, det har varit defensiven som stundtals inte hållt måttet i år. I kvällens möte med Bäckby saknas en ordinarie mittback annars är laget ordinarie. Man slog nästjumbon Gideonsberg med säkra 4-0 hemma i höstpremiären i helgen.

Bäckby är nykomlingar och ligger på åttonde plats i tabellen. Laget har tagit 12 poäng var av 9 av dom är på hemmaplan så man är helt ok hemma. Har fått intrycket av att laget inte är allt för seriösa, när lagen möttes i Kolsva i våras kom alla spelare utom en en kvart före matchen startade, böt om och gick ut och spelade matchen utan att värma upp i princip. I förra omgången spelade man faktiskt helt ok borta mot serietvåan Kungsör BK och förlorade "bara" med 6-4. Men i den matchen drog man på sig röda kort på hela 3 stycken startspelare, som alla kommer att vara avstängda idag.

Kolsva vann vårsäsongens möte med 2-1 efter att nog ha gjort sin sämsta match för säsongen. Hade förväntat mig runt 1.50 på den här matchen. 2.10 är riktigt bra och jag går in med 5/5 units.
Thore10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat