Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007
Skrill och Neteller är reglerade i Storbritannien som svenska myndigheter har ett gott samarbete med och lär ha även efter ett EU-utträde. Det samma gäller för andra banker inom EU/EES. PayPal är registrerat i Luxemburg vilket är EU.
Således finns det alldeles utmärkta möjligheter för Skatteverket eller andra myndigheter att om de vill begära ut transaktionshistorik och därigenom se att man spelat "otillåtet". Sen om de gör det är en annan sak.
När det gäller lagens påverkan så borde det väl om jag tänker rätt och spelbolagen kommer försöka behålla dagens marginal så behöver oddsen bli 18% sämre. d.v.s. om de idag erbjuder 1.90/1.90 på Ö/U kommer de sänka det till 1.88/1.88 för att alltid tjäna 5 kr per satsad hundring. Sen kommer konkurrensförhållandena och folks spelbeteende att ändras också, vad det innebär har jag ingen aning om.
|
Just skatt bryr jag mig inte om, då jag inte bor i Swe, däremot gillar jag min svenska bank.
Men nu när jag tänkt ett varv till så är det ju självklart att man som svensk kommer kunna ha tillgång till både paypal och neteller, är ju inte bara till spel det används, fan vad klök man kan vara ibland