Längesen man såg fram emot en omgång så mycket som morgondagens och här är min syn på omgången:
Jämn stoelit där jag tror mest på In Toto Sund som ska gå optimalt (bf + bike) Utgång 1!
Mkt snack om Keycard och den har faktiskt hunnit bli knapp favorit, men en annan som verkligen ryckt upp sig bf är Timo Nurmos Ile Saint Louis och från detta utgångsläge ligger spets nära till hands Utgång 2!
Visst är det inte optimalt att lämna Sir Ratzeputz utanför kupongen, men senast han var ute mot Zenit var han tvåa 3,5 längder bakom och efter att ha blivit nedspurtad av Bear Dancer senast har jag svårt att se honom vinna detta speciellt då kort distans nog är hans bästa, dubblar istället med bf-springande Queer Fish som verkligen har form och kan bli livsfarlig på speed!
Blir tråkigt nog spik på omgångens största favorit då jag har svårt att se honom förlora även ifall han mot förmodan skulle få vandra i dödens, i spets så bör det bli längder ner till motståndarna...
Med spik på Sir Q.C så vore det tjänstefel att inte försöka fälla Generalen även ifall jag tror att han störst segerchans i loppet så måste han nog satsa rejält ifrån start för att inte riskera att bli fast invändigt och detta kan kosta, skulle han missa och fastna 2-3 invändigt så lär han nog inte se dagens ljus! (8 Clemenza Am 0,62% !?)
Maharajah-sonen Whos Who är mitt förstabud men med en formstark Floris Baldwin i ledningen och en smygkörd Lighingsky så är jag långt ifrån säker på seger, fyller på med 2 smällkarameller ifrån bakspår i 11 & 12 som kräver sitt lopp men också rensar fint ifall det skulle gå vägen.
Bronsdivisionens final är för mig den sportsliga höjdpunkten imorgon och jag har försökt motivera ytterligare streck men det känns ärligt talat bergsäkert med 1,4,10,11!
Den preliminära raden på atg-tillsammans:
V75-1: 1,2,3,4,7 / 3 In Toto Sund
V75-2: 1,3,6,8,10,13 / 1 Ile Saint Louis
V75-3: 1,4
V75-4: 4 Sir Q.C
V75-5: 1,6,8,9,12
V75-6: 1,3,7,9,11,12
V75-7: 1,4,10,11
Utgångar 1 av 2:
V75-1: 3 In Toto Sund
V75-2: 1 Ile Saint Louis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av yoozoo den 2018-04-07 klockan 08:57.
|