Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-27, 11:48   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (28/4)


Sista omgången med jackpott och 13 miljoner att dela på för de som hittar samtliga tecken. Omgången är intressant vad gäller slutspurten i England och vilka lag som hamnar över respektive under alla streck men spelmässigt känns den inte lika het som flera andra omgångar. Dock är stryktipset alltid intressant ur den synvinkeln att det går att hitta värde och bra utdelningar utan att göra det alltför svårt för sig och med en kryddad 13-rättspool så försöker jag vässa tänderna så gott jag kan innan bytet ska fällas.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under torsdagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Swansea - Chelsea
13% - 23% - 64%
Rakt ut med en tänkbar spik om vi litar på marknaden och ser till strecken under torsdagskvällen. Dessutom hamnar det en del meningslösa ettor på första matchen av alla tioveckors och övriga inom syjuntan! Försöker vi stödja spik på Chelsea ser vi bl a en 0-5 förlust senast för Swansea men det var trots allt borta. För Chelsea blev det avancemang till FA-cupfinal genom 2-0 mot Southampton på Wembley och det var tredje raka segern.

Vidare så kämpar Chelsea för att hämta in de fem poäng Tottenham har tillgodo inom de resterande fyra omgångarna som återstår och därmed ta en Play Off till Champions League. Swansea är i andra änden av tabellen med fyra poäng tillgodo på Southampton som närmast jagar för att undvika nedflyttning. Så det är två lag som är motiverade att vinna här även om ett kryss för Swansea kan vara nog så trevligt.

Det är dock stor skillnad på Swansea beroende på var de spelar. Hemma på Liberty Stadium tar de nästan 64% av sina poäng och har bl a slagit både Liverpool och Arsenal där efter nyår. Chelsea tar ungefär samma poängskörd hemma som borta och även deras målskillnad är relativt densamma. Tycker det är en match som är intressant ur flera aspekter. Min egen hjärna vill helgardera pga Svansjöns resultat hemma där de har fyra vinster och en oavgjord på de fem senaste men har marknaden mer rätt är tvåan en helt korrekt spik.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X ska inte helt glömmas bort men det beror på om det finns bättre spikar än ett lag som vinner nästan 2/3 av dessa matcher.


2. Burnley - Brighton
43% - 30.5% - 26.5%
Jag förstår streckspelarna här som nästan lägger samtliga ägg i korgen som tillhör Burnley då de på Turf Moor endast förlorat i ligan mot lag med bättre placering än sig själva och då ligger de sjua just nu. De fick även oavgjort mot City vilket är starkt. Ett undantag finns det dock och det var i premiären som de förlorade mot WBA som är klar jumbo.

Nu möter de ett Brighton som har tio raka bortamatcher i ligan utan vinst och där de gått mållösa i sju av dessa och endast fått ihop tre poäng. Burnley kom med två raka hemmavinster innan de senast fick se sig besegrade av Chelsea med 2-1. I övrigt är de likvärdiga hemma som borta i antalet poäng de samlar ihop. Relativt målsnåla är de dessutom åt bägge håll totalt sett.

Inget av lagen har jättemycket att spela för då Burnley med största sannolikhet kommer kvalificera sig till Europa League medan Brighton kommer fixa förnyat kontrakt. Jag tror dock som marknaden att de är klar fördel hemmalaget då mycket tyder på det, men några 65% som strecken ikväll pekar på lever de inte upp till. Kan vara en tänkbar spik men avråder i de flesta fall.

Utgångstips: 1
Gardering: X tycker jag är givet här men värdet är riktigt bra på 2 så är vi ute efter pengar helgardera.


3. Crystal Palace - Leicester
47% - 27% - 26%
På Selhurst Park i London kommer Leicester på besök för att försöka ta tre poäng och fortsätta drömma om att nå sjundeplatsen i ligan som ger en plats i Europa League till hösten. Men det är ett Crystal Palace som jag hållit högt på sistone som kommer kriga för sin trea så att de närmar sig ett nytt kontrakt och ökar avståndet ned till Southampton.

Crystal Palace är anings bättre hemma än borta vad gäller poängskörd vilket också gäller Leicester så de ligger vid snittet med övriga klubbar. Formmässigt placerar de sig i mitten av tabellen som speglar de sex senaste ligamatcherna och här har bägge åtta poäng.

Sen den 14 oktober har Crystal Palace spelat 14 hemmamatcher där de faktiskt endast förlorat mot följande lag, Arsenal, Tottenham, Manchester United och Liverpool. Tänk då att de ledde med mot både United och Liverpool samt förlorade i slutminuterna mot Tottenham. En rätt stark etta tycker jag och vi förlorar inte så mycket värde på den då den är streckad på 50% ”bara”. I höstas vann londonlaget den här matchen med 3-0.

Utgångstips: 1


4. Huddersfield - Everton
36% - 32% - 32%
En match som påminner väldigt om den förra där även här hemmalaget behöver några poäng till för att säkra nytt kontrakt och där Everton har ett sista hopp att kunna nå Europa League till hösten men då krävs det tre vinster i de tre avslutande omgångarna och samtidigt måste Burnley fallera helt och Leicester får inte ta tio poäng på sina avslutande fyra matcher. Det är alltså mycket som måste passa in men Everton kommer försöka åtminstone.

Huddersfield tar nästan 2/3 av sina poäng hemma på The John Smith’s Stadium medan Everton på resande fot knappt fått ihop 27% av sin totalpoäng. Endast två segrar har det blivit borta jämfört med tio på hemmaplan. Det tycker jag allt vi måste ta hänsyn till här.

Matchen är streckad i paritet med chansen för de olika tecknen och jag tycker att det är fina procent att ta ställning här. Spik på ettan kan vara ett bra alternativ men på lite större system tar jag även med ett kryss. Men Everton är det bättre laget och har faktiskt två raka utan förlust där nu så välj sida här även om du inte håller med mig.

Utgångstips: 1
Gardering: X räcker långt på lite större system här.


5. Newcastle - West Bromwich
52.5% - 27.5% - 20%
Mina skator spelar hemma mot jumbon WBA på St. James’ Park och det gör matchen extra känslig då jag vill spika ettan av flera anledningar men kanske är lite färgad. Det som bl a talar för ”The magpies” är att de inte förlorat en enda match hemma under 2018 och både United och Arsenal fick åka hem utan poäng. Det som talar för WBA här är att de har tre raka i ligan utan förlust och då slog det United borta samt fick oavgjort hemma mot Liverpool. Vem sa att fotboll är enkelt att tippa?

Sett över hela säsongen har WBA två segrar både hemma och borta men en klart sämre målproduktion borta med nio strutar totalt samt lyckas de inte få till lika många oavgjorda som de får hemma. Newcastle tar å sin sida drygt 60% av sin totalpoäng på hemmaplan även om målproduktionen inte varit något att hänga i julgranen.

Men 2018 har sett bra ut och de förluster de fått bära med sig har kommit borta mot City, Liverpool och Everton nu senast dessvärre. Klart överstreckad etta dock och hade jag inte haft lite extra hjärta för de här hjältarna från kolstaden i norr hade jag garanterat helgarderat men de har ryckt upp sig och jag litar på dem i den här matchen. Men var extra vaksamma själva här.

Utgångstips: 1


6. Southampton - Bournemouth
56% - 25% - 19.5%
Två lag med mindre bra form drabbas samman på St. Mary’s Stadium där hemmalaget fått ihop två poäng i formtabellen medan bortalaget är snäppet bättre med sex inspelade poäng. Jag har rekat den här matchen sen en tid tillbaka och menar att ettan är övervärderad oavsett om Southampton måste vinna för att hålla sig fast i den sköra tråd som snart brister vad gäller vilken division de ska spela i till hösten.

Jag skulle gissa på att Bournemouth är klara för Premier League nästa säsong även om det poängmässigt inte ser ut så men lagen under kommer garanteras mötas och det betyder att samtliga kan inte springa om men det har jag inte helt räknat på men de kommer antagligen inte kriga som det vore liv eller död det gällde i matchen. Hemmalaget är något bättre just här med 3-7-7 och 18-24 än de är på bortaplan medan Bournemoth vinner klart oftare hemma men har ungefär lika många förluster var de än spelar.

Jag kommer ta ställning här då jag vidhåller att bortalaget har närmare 25% chans att vinna och att det skiljer sig mer i värde etc än vad marknaden kontra strecken gör gällande. Dock är krysset oerhört viktigt att ha med då Bournemouth trots allt inte kan fylla sina fingrar på ena handen med segrar från deras resor. Southampton har fem raka förluster och förlorade ju senast i FA-cupsemifinalen mot Chelsea. Hur det påverkat dem vet jag inte men jag tror deras fokus i första hand är att försöka klara av att signera ett nytt kontrakt i finrummet. Bournemouth har två raka förluster och 0-5 i målskillnad men det har varit mot storlagen Liverpool och Manchester United.

Utgångstips: 2
Gardering: X så är vi hemma tycker jag och vi måste få bort en del favoriter då vi streckat som vi gjort på övriga matcher.


7. Aston Villa - Derby
48.5% - 27% - 25%
Förra veckan gick jag mot Aston Villa och det blev ju ridå när Ipswich dessutom fick en man utvisad och matchen slutade hela 0-4. Nu spelar de åter hemma på Villa Park och där är de starka med endast två förluster på hela säsongen, men motståndet är både bättre och har mer att spela för nu. Derby säkrar nämligen näst intill en kvalplats till Premier League vid vinst så det kommer nog krävas en del innan de ger upp.

Derby är dessutom inte beroende av hemmaplan även om de marginellt tar fler poäng där men antal förluster är faktiskt färre på bortaplan. De släpper dock in lite fler mål borta och gör avsevärt färre så det kan vi ha i beräkningarna. Formmässigt mellan lagen skiljer det lite och då framför allt när de spelat hemma alternativt borta. Villa har totalt 13 poäng men nio av dessa är tagna hemma med 5-0 i målskillnad och Derby har samlat ihop åtta poäng varav endast tre på bortaplan med 2-5 i målskillnad.

En viktig detalj är att Aston Villa faktiskt bara är fyra poäng bakom Cardiff som just nu innehar den andra direktplatsen upp till högsta ligan och de kommer inte heller spara på krutet inför ett eventuellt kvalspel. Det här kommer bli en match där tre poäng är det bägge spelar för. En poäng kommer kännas som en förlust för Aston Villa men det garanterar så klart inte att de vinner. Derby kommer med en poäng i sämsta läge ha samma poäng som både Middlesbrough och Millwall inför sista omgången och där möter Derby ett Barnsley som eventuellt har en sista möjlighet att säkra nytt kontrakt och det är nog helt inte det som de önskar. Jag lutar mig mot ettan men det gör dessvärre streckspelarna också som har den på hela 60% så spelteoretiskt måste vi ha med de andra tecknen.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 då vi måste hitta skrällarna och värdet på kupongen vare sig det känns bra eller ej.


8. Middlesbrough - Millwall
47.5% - 27.5% - 25%
På Riverside Stadium har vi toppmötet där det kan hända saker, nästan utöver det vanliga. Femteplacerade Middlesbrough tar sig an sjundeplacerade Millwall. Vid en hemmaseger så är de klara för kval medan de vid en förlust dock ändå har det i egna händer antagligen då de möter Ipswich borta i sista omgången medan Millwall möter Aston Villa, och Brentford som ligger åtta möter Hull. Men den situationen vill de så klart inte hamna i om de kan undvika det och en poäng är bättre än inget i den här bataljen.

Vinner Millwall så hoppas de säkert av hela sitt hjärta att Aston Villa inte har möjligheten att ta en direktplats upp för det är typ deras hopp att nå kvalplatsen. Seger här gör att de med stor sannolikhet tar sig upp på sjätte och sista kvalplats men då det är så jämnt behövs det även seger i sista omgången om kvalet ska nås. Förutom nederlaget senast med 0-3 hemma mot Fulham så har Millwall hela 13 matcher i rad utan förlust, likväl ser det ut som de kommer falla på mållinjen. 7-2-0 har de dock på sina senaste nio bortamatcher medan de tio dessförinnan saknade en seger.

Middlesbrough tar drygt 58% av samtliga poäng på hemmaplan och det är ungefär vad även Millwall gör. Summerat tycker jag det är en öppen historia och då både värdet och de högre utdelningarna ligger på tvåan så rekommenderar jag att inte spika hemmalaget då de är överstreckade om än något mindre än övriga storfavoriter, bara 55% streck.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 i första hand då jag förväntar mig en del mål men X är dumt att hoppa över på stora system.


9. Barnsley - Brenford
26.5% - 26% - 47.5%
Hela omgången är det dramatiska streckmatcher verkar det som. Nu har vi ett Barnsley som vid förlust med stor risk faktiskt åker ur direkt på lördag, detta då Bolton möter ett Burton som också är i vilt kämpande tillstånd för att undvika nedflyttning. Brentford måste dock vinna för att ha den teoretiska chansen kvar att kunna ta en kvalplats så nog kommer det även på Oakwell Stadium bli ett mer eller mindre fotbollskrig där vi behöver en vinnare. Det är tre poäng som gäller och inget annat och av den anledningen kommer jag välja bort krysset.

I formtabellen har Barnsley fem poäng medan Brentford gått starkt och samlat ihop 14 poäng. Målskillnaden är 8-12 respektive 7-3 så vi ser klart vems defensiv det är som fungerar bäst. Över hela säsongen skiljer det för Barnsley mest att de har några fler oavgjorda hemma medan Brentford har klart färre oavgjorda borta men de är i sin tur förluster istället. Jag lutar mig på tvåan då defensiven känns som det avgörande här och sannolikt är väl 0-1 eller 0-2 som slutresultat.

Strecken är i paritet med marknaden även om det finns ett knappt värde på både oavgjort och Brentford medan ettan är lite kallare. Det är lite skillnad mellan lagen och även om mycket står på spel så tror jag det bästa laget går segrande ur matchen och då den inte är överstreckad känns det som en sund spik.

Utgångstips: 2


10. Burton - Bolton
38.5% - 28.5% - 33.5%
Har vi inte haft nog med streckmatcher så kommer yttarligare en här mellan Burton och Bolton som avgörs på Pirelli Stadium. Just nu har Bolton precis näsan ovanför vattenytan medan vi enbart ser toppen av huvudet på Burton. En extremt viktig sexpoängsmatch där jag tror Burton vid seger faktiskt fixar ett nytt kontrakt när jag ser vilka matcher övriga har här i de två sista omgångarna. Så det är verkligen allt som gäller för hemmalaget som dessutom kommer med två raka segrar mot Derby(!) samt mot Sunderland senast där de vände i slutet av matchen. Ack så viktigt säger jag även om det betydde god natt på riktigt för engelsmännen från norr.

Bolton kommer kriga för minst en poäng även om de helst tar alla tre för att känna sig riktigt säkra så tror jag en poäng är något de skulle acceptera vid ett erbjudande innan matchstart. Så fokus bör ligga på antingen ettan pga formtopp eller kryss. Men tittar vi på marknaden så är det groteskt överstreckat på Burton och det förstår jag då det är min känsla i första hand. Men 52% kan de inte leva upp till. Vänd på det så har vi enormt med värde på tvåan men den känns inte het även om jag tror vi måste rätta oss efter marknaden mer än egen känsla här.

För så här ser verkligheten ut, Burton med en seger hemma på de senaste 18 matcherna där medan Bolton har en seger borta på de senaste 19 på resande fot. Inte de vinstrikaste lagen precis. Burton är dessutom ett bättre lag borta statistiskt då endast knappt 37% av poängen är inspelade hemma. Bolton å sin tur har endast en seger på bortaplan men även nio oavgjorda vilket betyder att de tagit 30% av sina poäng borta. Kan det verkligen bli en ny seger? Enligt all förnuftig spelteori är det spik på tvåan som gäller, men jag tror krysset är tillräckligt intressant och en ”vinst” för Bolton.

Utgångstips: X
Gardering: 2 på det magiska värdet men 1 kan vara intressant om vi bara hittar värde och skrällar i övrigt.


11. Hull - Cardiff
30.5% - 26.5% - 43%
Hull har ingenting att spela för i den här matchen och det kunde vi även se i förra då det blev 5-5 borta mot Bristol City som vid seger fortfarande haft en liten chans att nå en kvalplats. Så ett lag som dundrade på framåt för de behövde göra mål och ett lag som bara hängde med i dansen och då slutar det visst 5-5. Frågan är om det bjuds upp till samma dans på lördag. Cardiff ligger nämligen en poäng före Fulham som först och främst jagar direktplatsen som just nu innehas av Cardiff.

Hull tar drygt 60% av poängen hemma på KCOM Stadium medan Cardiff tar drygt 40% av sina poäng på resande fot. Bägge lag har spelat in nio poäng i formtabellen och jag kan se ett lite ängsligt Cardiff som haft tuffa matcher på slutet där det blivit förlust hemma mot Wolverhampton, förlust borta mot både A Villa och Derby. Samtliga toppmatcher har de fått ge vika alltså och därför är de nu indragna i streckkampen om att riskera att få kvala för att nå drömmen om Premier League till hösten.

Streckspelarna höjer upp tvåan till 52% vilket känns och är mycket, men det är de som har något att spela för även om Hull inte verkar ligga på latsidan när det gäller målskyttet, 16 mål på de fem senaste nämligen. Hull har dessutom lyft sig några snäpp sen tidigare då de var direkt indragna i bottenstriden och just nu är de mest nöjda med att ladda om inför kommande säsong. Men de kommer inte lägga sig och vänta på de tiderna utan att sabotera för ett lag som man möter är en rejäl morot inom sportens värld.

Utgångstips: 1
Gardering: X men för de som siktar på låga utdelningar utan värde så finns det ju fler tecken.


12. Sheffield United - Preston
43% - 27% - 30.5%
En match där det finns mikroskopiska chanser för Preston att kunna sno till sig en kvalplats men de försvann rent praktiskt då de inte lyckades slå Norwich hemma senast och gör man inte det tror jag inte man rår på Sheffield United på Bramall Lane heller även om ljuset inte brunnit ut ännu. Men ett knappt värde ligger på tvåan om vi ska tro marknaden och det förvånar mig att streckspelarna inte värderar upp vem som mest behöver vinna matchen. Visst, det är inte mycket sämre läge för hemmalaget men jag har svårt att se något av dessa lagen nå en kvalplats även om det teoretiskt finns en möjlighet och möjligen är det det streckspelarna också ser.

Sheffield tar drygt 62% av sina poäng hemma och faktum är så tar Preston drygt 52% av sina poäng borta så här har vi inget som hjälper till för att reda ut vem som ska vinna matchen. Formmässigt är det heller inte mycket att hänga upp där de har sex respektive sju poäng i den tabellen.

Den här matchen kan nog sluta nästan hur som helst. Men då de bägge borde veta att chansen i stort sett är borta för kval så kommer de inte vara speciellt rädda för en förlust och det är tre poäng som gäller och hoppas att liket lever inför sista omgången. Så ta bort krysset för det kommer ingen vara nöjd med här även om sådant inte garanterar något. Jag hänger på övriga streckspelare och respekterar tolv segrar på 22 hemmamatcher för Sheffield United för en skräll till 27% lockar inte värst även om det finns knappt värde att hämta där.

Utgångstips: 1


13. IFK Göteborg - Häcken
33% - 28% - 39%
Sista matchen på kupongen spelas mellan två lag från Göteborg. Vi ska till Gamla Ullevi där Häcken kommer på besök för att försöka vinna sin andra match på väldigt länge. Senast Häcken vann här var 2010 och då blev det 1-0 men det är nya lag nu och vi ska inte väga in detta för mycket på gungbrädan. Faktum är så är de favoriter ifall vi ska tro marknaden, men jag är väl inte helt beredd på att hålla med där.

Visst, Häcken har bara en förlust och det borta mot Brommapojkarna med ”halva” laget utvisat och tränaren uppskickad på läktaren. Dock 0-0 borta mot Sirius imponerar inte så mycket men vänder vi på det så har ju inte ”Blå-vitt” heller imponerat vad gäller resultaten. De menar dock att de har ett stabilt försvar men likväl släpper de till målen och det borde bli dags att spika igen bakåt lite nu om det där ska stämma i verkligheten också. Hemma slog de Dalkurd med 1-0 medan de tappade 1-0 till förlust mot Hammarby, men inte ens Häcken lyckades besegra laget från ”Söder” trots ledning.

Det är alltid jobbigt att gå emot marknaden men jag väljer likväl att göra det här för jag tror det är fel favorit i matchen. Förra säsongen hade Göteborg 4-8-3 (23-18) hemma medan Häcken hade 6-7-2 (16-13) borta. Så det var få förluster då och även om det är nya tränare så lever ändå själen kvar till viss del. Häcken må vara det bättre laget och de kommer placera sig högre upp i tabellen men den här matchen är det fördel hemmalaget om än väldigt knappt påstår jag. Värdet ligger kvar på tvåan men jag spelar det mest sannolika enligt mig och påstår att marknaden är fel på det här.

Utgångstips: 1



Omgångens bästa spik: Brentford (match 9, en tvåa)
Omgångens bästa tecken: 2 på Brighton (match 2, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Millwall (match 8, en tvåa)


Systemförslag för den halvtjocke plånboken. 1296 rader på Liverättning

1. x2
2. 1x2
3. 1

4. 1x
5. 1
6. x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 2

10. 1x2
11. 1x
12. 1
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x2
3. 1

4. 1
5. 1
6. x2

7. 1x2
8. 12
9. 2

10. X
11. 1x
12. 1
13. 1


Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-04-28 klockan 00:32.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat