Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-30, 23:29   #2
tosjodin
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Enligt Yr ska det också regna hela dagen i princip. Inga större mängder dock, så det återstår väl att se vilken effekt det kommer ge på banunderlaget. Instämmer i att det faktiskt är rätt god sportslig kvalitet, bättre än vad man förväntat sig.

Avd 1: Känns som 8 & 10 sticker ut på förhand. Blir dock spännande att se effekten ifall Bergharn rycker skorna på 6. Bakom dessa tycker jag 1 & 2 kan vara roliga skrällar från passande lägen.

Avd 2: Kanske är så enkelt som att 4 är klar? Jag tvivlar en aning ändå. Lopp i kroppen på 3 och kanske dessutom slipper göra grovjobbet denna gång? 67% i ett liknande lopp sist. Som det ser ut nu kanske han landar på 25-30% imorgon, spelvärd i så fall. 2 bet ifrån sig bra i ledningen sist och ska inte heller nonchaleras.

Avd 3: 2 oväntat stor favorit, 48% just nu. Öppet lopp, BW Sture (8%) & Guli Tor (3%) är ett par spelvärda motbud som jag ser det.

Avd 4: 11 var riktigt bra sist och innan spåren blev klara tänkte jag att det var en spik. Läget ställer ju dock till det ordentligt. 5 & 7 är av förståeliga skäl mycket spelade. Roliga skrällen som jag ser det är tveklöst nummer 1, bara 6% nu. 1640v och Adielsson från spår 1 är väl egentligen tillräcklig motivering. Lägg därtill en skicklig tränare och ett lopp i kroppen efter vintervila.

Avd 5: Jag tror det står mellan 5 & 8. Knapp fördel 5 som borde kunna köra sig till ledningen om Örjan är lite alert och ställer en allvarlig fråga till troliga ledaren 4. 5 är väl dock väldigt barfotaberoende så banunderlaget blir nog avgörande för hur jag gör i detta lopp.

Avd 6: 12 & 15 är givna A-hästar som jag ser det. Frågetecken dock för senaste insatsen (12) och startmetod (15) gör att det kan vara lönsamt att strecka på lite. 7, 13 och 14 som Olle nämnde är såklart tidiga bakom. Höjer även ett varningens finger för 5 (1%) som definitivt kan duga om favoritduon kommer bort.

Avd 7: Kuskar i samma kategori som Stefan Olsson vinner såklart inte V75 på löpande band, speciellt inte från spår 8. Känns ändå som förstahästen för mig. Öppet bakom. 6, 9 & 11 är tre roliga skrällar som åker med på min lapp.
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat