Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-19, 15:46   #602
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WTA Cincinatti

Jag spelar följande:

Clijsters-Kanepi 2 4,50 @ Bet365 (4/10)
Kuznetsova-Radwanska 1 1,88 @ pinnacle (5/10)
Na Li-Azarenka 1 2,73 @ pinnacle (6/10)
Zheng-Dementieva 0-2 2,15 @ Expekt (4/10)
Pennetta-Wozniacki 2 2,20 @ NordicBet (4/10)

Motiv:

Na Li - Azarenka

Kinesiskan leder H2H med 2-0 i två tighta drabbningar. Na Li har väl inte övertygat något våldsamt den senaste tiden, men har likväl enorm kapacitet på hardcourt och var i semin i AO i år. Na Li är snabb och tar bollen tidigt, hon spelar ett våldsamt power-spel på små marginaler och när det stämmer är hon väldigt svårslagen. Azarenka spelar ungefär på samma sätt med styrkor i sitt snabba spel, rörelse och tunga backhand. Båda två har små svagheter i serven, då de snabbt kan bli brutna vid för många andraservar i ett game. Det här ser väldigt jämnt ut på förhand tycker jag och jag kan verkligen inte se kinesiskan som så kraftig underdog. Hade satt ett odds runt 2,20 själv.

Pennetta - Wozniacki

Hade förväntat mig se danskan som favorit här, men fick fel. Pennetta har spelat väldigt bra på sistone och blir favorit pga det, men det är lite ovanligt en spelare på #20 blir favorit före en spelare som är #2. Wozniacki är väl inte så bra som sin ranking säger såklart, men jag menar ändå hon är underskattad här, då hon är en stabilare spelare från linjen än Pennetta. Jag är svag för Pennetta och hon har både defensiva och offensiva kvalitéer, men saken är den att hon inte slår tillräckligt hårt för att inte danskan ska hänga med, och missar samtidigt mer än henne, varför jag tror hon kommer få stora bekymmer än en gång. Båda två är stora fighters och senast de möttes i French Open tidigare i år slutade matchen 67 76 62 till danskan, som gjorde Pennetta galen med sin fantastiska defensiv då. Wozniacki slog även Pennetta två gånger ifjol och leder 3-0 i H2H. De möttes under den amerikanska hc-säsongen även ifjol, i New Haven för ganska exakt ett år sedan med res 64 61 i dansk favör. Förväntar mig en tuff match som kan gå lite hur som helst, men även om Wozniacki inte imponerat det stora på sistone håller jag henne som knapp favorit spelbar ner mot 1,90, just pga fördelen i match-up och hennes mentala och fysiska styrka.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 16:02.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat