Citat:
Ursprungligen postat av olle
Det är väldigt många fotbollsklubbar ute på orten som upphört. Om jag kollar dör jag växte upp så är det väl ungefär varannan by som hade fotboll på 80 talet som inte har det idag. Det finns helt enkelt inte underlag för det längre pga urbaniseringen. Dom som arbetade och spelade fotboll där då är pensionärer och ungdomarna flyttar till storstadsregionerna. Lika självklart vore det att minska på antalet travbanor. Det finns inget behov av banor som solänget och Åmål längre. Få tävlingsdagar, ingen publik och knappt några aktiva tränare och därmed heller knappt några hästar registrerade där. Det finns grannbanor inte långt därifrån som kunde tagit över och sen kunde dessa banor anordnat bygdetrav och ev få några riktiga tävlingar med en sommarvecka om ideellt intrssse finns, men inga miljoner från svensk travsport. Finns inget som talar emot att det vore en mycket sund och klok lösning på alla sätt i dagsläget och i framtiden.
|
Jag håller med till viss del. Men det som är mest bedrövligt av allt är att det "aldrig" blir fullt anmält på en sk storbana som Jägersro. Jag spelar definitivt hellre på tex Åmål som åtminstone får fyllda lopp även om kvaliteten är sämre. Men visst skulle man kunna ta bort ett par banor.