Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-03, 22:04   #1
Lukasoe
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 186
Sharp$: 3545
Standard

2018-05-04 03:40 Winnipeg Jets - Nashville Predators (NHL)


2018-05-04 03:40NHLWinnipeg Jets vs Nashville Predators 2 FT 2 2.360

Det är en extremt jämn och böljande matchserie med fjolårets finaster, och årets upplaga av Winnipeg som bara sprutar in mål framåt. Inatt är det game 4, och jag råder alla som kan att sätta på kaffebryggaren för inatt lär det bli åka av.

Winnipeg har kopplat ett grepp om serien när man leder med 2-1 i matcher. Nashville, eller Smashville, började med två hemmafighter, där det som väntat var ett sjukligt tryck i Bridgestone Arena. Av dessa två lyckades man bara knipa en trots ett kolossalt tryck. Nashville är i en skarp situation nu, och ett 3-1 underläge skulle betyda en enorm uppförsbacke.

Förra matchen var av något speciellt. Efter en 3-0 ledning då Nashville bara kört över Winnipeg i första perioden, kommer de alltså tillbaka med hela fyra mål i andra perioden, och lyckas tillslut också vinna med 7-4. Sånt får bara inte hända i en kvartsfinal. Jag är, och har aldrig varit något stort fan av Pekka Rinne, som match efter match låter sig överglänsas av Connor Hellebuyck.

Det råder inga tvivel om att det är en offensiv match up vi har framför oss. Den skarpa defensiven som Nashville blivit kända för syns inte riktigt till än så länge. Det vägs däremot upp med en enorm offensiv, med Forsberg-Johansen-Arvidsson i spetsen. Winnipeg är då inte sena att matcha detta med Wheeler-Scheifele-Connor. Vad nattens drabbning har att erbjuda ska bli oerhört intressant att skåda. Nashville har visat att man kan såra Winnipeg framåt. Det gäller bara att tighta till spelet bakåt och göra det lätt för Rinne. Jag tror på en bounce back från Preds, och 2.36 är alldeles för högt.
Lukasoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat