Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-03, 22:44   #1
Lukasoe
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 186
Sharp$: 3545
Standard

2018-05-04 16:15 USA - Canada (Championships)


2018-05-04 16:15ChampionshipsUSA vs Canada ÖVER Ö 5.5 FT 2 1.775

Äntligen är hockey vm här, och det är USA och Kanada som får äran att inleda turneringen i grupp B. När pucken släpps 16.15, är det huvudfavoriterna som ska göra upp, och vinnaren sätter sig i en bra sits för att bli gruppetta. Det är egentligen bara Finland, som på förhand, bör kunna vara med och slåss om förstaplatsen tillsammnas med de nordamerikanska toppnationerna, som också är tippade som 1a respektive 2a till att ta hem hela kalaset.

Fördel Kanada
Som vanligt kommer Kanada med en stark trupp. Namn som Mathew Barzal, Connor McDavid, Jordan Eberle, Ryan O´Rilley är inga duvungar direkt. USA är inte dåliga att matcha det med Patrick Kane, Johnny Gaudreau, Cam Atkinson och Anders Lee för att nämna några. Jag ser ändå Kanada som ganska klara favoriter. Dock har man en liten tendens att inleda turneringarna aningen sömnigt, för att sedan växla upp när det vankas slutspel. Om så är fallet här har jag visserligen svårt att tro, men det gör iallafall att jag inte väljer sida, utan istället riktar blicken åt ett annat håll.

Svängdörrar
Om man kikar på övriga lagdelar som ex målvakterna, har Kanada har plockat med sig DiPietro, Kuemper och McElhinney. Medan USA kommer med Darling, Kinkaid och Lindgren. Det är inga man höjer på ögonbrynen för. Vad det sedan gäller backsidan är det heller inget man får skrämselhicka av direkt. Med dessa två lags offensiva krafter har jag mycket svårt att se denna match gå under linan. Det kommer vara grymt tryck och spelarna vill visa vem som är störst i nordamerika. Över 5.5 mål spelas till 1.775 gånger smeten.
Lukasoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat