Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-11, 03:48   #42
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Jag går på poäng, tider, tränare och kuskar samt såklart hästens kön, ålder och allmäntillstånd så gott jag kan gissa... Och vilka tider den har presterat på vilka banor med vilka kuskar och vilket motstånd den har mött, vilket spår den har haft turen eller oturen att få mm. Just nu gissar jag så här, myycket sparsam som vanligt.

Avd 1. Mycket lätt, tar 4 Dibaba och ev 5 Vanquish Kronos fast det behövs nog inte.

Avd 2. Jäklar, har inte kollat på det loppet men tittar på startlistorna och rankingen i Ronden och Guiden. Här är man rörande överens om att 3 Lightningsky med Uffe O eller 2 Porthos Race, Åke Lindblom ska ta hem spelet. Det får man nog ta en närmare titt på. Uffe är förstås alltid Uffe...

Avd 3, Guld. Duktiga hästar och kuskar med höga poäng och låga tider, hästarna alltså.

Här är rankingen lite olika. Ronden rankar 3 VästerboontheNews som etta, medan Guiden tänker helt annorlunda och rankar den som femma!

Rondens ranking:
3 VästerboontheNews
7 Day Or Night In
5 Giveitgasandgo
4 B.B.S Sugarlight
9 Nadal Broline

Guiden:
5 Giveitgasandgo
7 Day or Night In
9 Nadal Broline
8 Double Exposure
3 VästerboontheNews

Avd 4. 5-åriga, lägst 200K. Vilka lopp! Blir en härlig travdag!

Det rör sig om 2640 auto. Snabbaste tiden på distansen har 7 Monark Newmen, 12,3. Var när han var tvåa i Derbyt förra året, efter Cyber Lane.
6 Rajesh Face och 9 J.H. Mannerheim har rekordet 12,4.

Rajesh Face bra spår, bra tid. Men galopp i förra starten som var årsdebut. Kusken är ju väldigt galoppbenägen...
8 Diamanten verkar travsäker och var ju enastående bra hos Robert Berg. Inget vidare spår förstås.

Orkar inte bry mig om de andra loppen just nu. Men i avd 7 håller jag på 2 Lucifer Lane tills vidare
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat