Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-12, 12:45   #65
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det finns många favoriter idag och som vanligt är den stora frågan hur man ska lägga upp systemet. Jag väljer två spikar och ett lås. Därmed finns det utrymme för skräll i fyra avdelningar. Det värsta, som kan hända för utdelningen är då att favoriterna i andra, fjärde, femte och sista vinner.

Bolagssystemet:

1) 4 r5-1 (det finns en del spelare, som absolut inte vill åka ut i första och garderar. Jag tillhör inte dem. Här blir det full fart från start för många för att sedan släppa till favoriten och kamma hem andrapriset på en halv miljon)

2) 1,2,4,5,6,8,9 r7-11 (Björn säger, att 9 Earn N'Burn är hans bästa vinstchans under dagen. Veijo hävdar, att galopprisken är högre än 50 % för 6 R.K.King. Gardera)

3) 7 r5-8 (favoriten 7 Day Or Night In var spelad till 4 ggr och andrefavoriten 5 Giveitgasandgo till 40 ggr senast i Olympiatravet. Med öppet huvudlag kör Erik till spets i 07-tempo. Johan kör i vanlig vagn, bfro och norskt huvudlag för att undvika startgalopp. Sedan kör han sig rakt in i Elitloppet - spik 7)

4) 2,5,6,7,8 r3-9 (här har jag tidigare pläderat för lås på 5,6 och 8. Men ju mer jag studerat 7 i striden mot Cyber Lane i Derbyt och hans galopp i årsdebuten mot Cyber Lane - streckas han. Även 2 Sir Q.C. med sju raka vinster och bfro för första gången får ett streck)

5) 1,3,4,6,8,11 r9-2 (go'natt för mitt system om favoriten 6 vinner. Svarar Roger ut favoriten om ledningen. Roger brukar vara lika envis som sin kompis Ludde. Björn rankar 11 som en av tre a-hästar - 10 % är OK. Med lite Berghstallkörning kan 4 skrälla till 4 %. Det här systemet är konstruerat för att få in en skräll i denna avdelning)

6) 1,5 r4-9 (internt snack med Kaj Widell talar för, att favoriten 5 Magic Gwin är "stenklar". Kaj hade "allt kvar" vid senaste vinsten på Åby på 12,1. Men Peter Untersteiner låter lurigt stridslysten med 1 Sobel Conway, som jag väljer att låsa med istället för 5 i tredje avdelningen)

7) 1,2,4,5,6,9,10 r3-7 (min hjärna säger 1. Mitt hjärta säger 2. Mitt Ekerö säger 4. Mitt hopp säger 5. Mitt barfotaruntomförförstagången säger 6. Mitt sågnispurtensenastöga säger 9. Mitt skitihästenstreckaBjörn kollen tar med 10)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat