Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-12, 14:17   #74
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Hultman och Forsgren ska kampera ihop i dag. Vet inte vem som får förmånen att fördela ordet mellan gubbarna.
Förmån och förmån...men bra laguppställning iallafall! Även om man börjar tröttna på att någon som suttit så länge som Forsgren fortfarande inte har greppat konceptet spelvärde på något plan.

Ser att statistiken talar emot min enda spik idag Perfect Spirit:

"En sak som sticker ut, är att inte något av de 20 lopp som avgjorts med open stretch, har vunnits från spår 1. Detta trots att det alltid varit en försöksvinnare, och därmed en av fältets bästa hästar, som startat där.
Över kort distans fungerar spår 1 på Åby, och är till och med en plusfaktor. Över medel och längre är det inte så. Skälet är säkert de många positionsbytena. Efter ett tag ligger ”ettan” i fjärde inner eller ännu längre bak, och då är det svårt att hinna fram.

En annan lustig detalj är att favoriten vunnit fem gånger av tio i Drottningens, men ingen gång i Kungapokalen."

MEN, jag har gått in och läst på lite! Det är 0 favoriter på spår ett de senaste 10 loppen (senaste fem åren) och ingen har varit nära att vara favorit ens. Håller fast vid Perfect Spirit som en bra spik, har visat sig behärska förhållandena här i två raka starter och grejade sin första start över medeldistans senast. Det var ingen stor segermarginal men mycket säkert. Nu barfota. Bara galopp eller tokkörning emot säger jag. Och båda riskerna ser låga ut även om spår ett alltid är lite känsligt när man ska ladda. Första motbudet för mig är helt klart spelvärda Enterprise som de kanske kommer köra barfota med.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat