Bro Park Lunchgalopp 16/5
Vet att galoppen inte är det populäraste spelobjektet här på sharps men skall dela med mig av mina Lunchdrag.
Kombspel Lopp 1
6 Royal Celebration gjorde en positiv debut på svensk mark. Idag Jockyförstärkt med vasse Elione Chaves.
8 Rossmos Secret står klart böst till här. På 1000 m spelar vikten mindre roll. Har klart högst handicaptal och således högst vikt i loppet. Rossmos Secret är en bra viktbärare, har vunnit överlägset med 75 kg på ryggen. stortrivs med hög vikt mot sämre motstånd.
Kombförslag 8,6 mot 8,6. Inga jätteodds med känns ganska säkert.
Vill man spela en rak komb rekommenderar jag 8 före 6
Dagens Drag - v4:2
2 Quatrieme Ami gör debut på Svensk mark. Madeleine Smith är en mästare på att leta upp prisvärda fynd i engelska auktioner. Brukar inte debutera utan att hon känner att hästen har form. Just denna häst har nog Malle ett extra gott öga till. Ägaren är hennes Sambo och Quatrieme Ami kostade i runda slängar 150 000 kr för ägaren. Det är 2-3 ggr så mycket som Malle brukar köpa höstar för.
Tror på en bra vinstchans idag - Streckad på 18% på V4 just nu!
Dagens Bank - V4:3/ LD:1
1 Mon Idole gjorde debut på Svensk Mark för tränare Hans-Inge Larsen. Reds i "andra-ut" och följde med lätt. I sista sväng begärde Jockeyn lite extra och Mon Idole avgjorde på ett par steg.
Jockeyn Stod still på hästen resten av upploppet för att inte höja handicaptalet allt för mycket. De övriga reds max och hade inte en chans att följa.
Mon Idole vann alltså helt Oriden och fick ett handicap tal på 64, jag tror hästen kan 70-75 i formtal i dagläget.
spik på allt, lunchdubblar och V4- 37% streckad just nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Basse den 2018-05-16 klockan 12:07.
|