Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-20, 11:10   #62
magicalrat
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg

Hade Readly Express blivit femma i PDA hade hästens namn legat i en lottskål i eftermiddag.

Den enda man har förståelse får är Jerry Riordan.
Förståelse och acceptans är kanske två olika saker i detta. Men jag ska inte ordbajsa då jag håller med om Readly Express och Twister Bi - Nurmos kunde lika gärna tackat nej tidigare då han borde fattat att det inte funkade att avla och gå ut i Elitloppet. Jag fattade det inte då jag inte förstått hur avel påverkar hästar, men när Tarzan kunnat skriva krönika om det borde även Nurmos inte hållit oss alla på halster.

Elitloppet är ett knäckarlopp. Många hästar har aldrig blivit sig lika efter det loppet. Att då ta ut Twister Bi som haft lungproblem hade varit att chansa, och man chansar inte med hästar av den kalibern.

Vad gäller Heavy Sound förstår jag och accepterar att han inte ställer upp. Om hästen är skör och de vill ge honom ett uppbyggnadsår så är det helt ok. Det kommer ju ganska många bra snabblopp i sommar där H.S. utan problem kommer hävda sig väl. Dock oerhört tråkigt då det troligtvis inte finns något medicinskt hinder.

Och den själviske i mig vill givetvis se Heavy Sound i Elitloppet då han åtminstone kryddat en final med att kunnat slå sig in topp-4 med ett bra lopp. Känns ganska oskrapad med den förvandling som skett hos Redén.

Dock tycker jag som Nollkollisten att om Gävle fortfarande ska vara sista vägen in i Elitloppet så ska det vara veterinärsbeslut på att hästen inte får ställa upp om de ska kunna avstå. Det kommer en gulddivision igen om två veckor om nån inte vill ställa upp i Elitloppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat